icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افزایش هزینه انتقال سند از ابتدای فروردین

افزایش هزینه انتقال سند از ابتدای فروردین

باتوجه‌به افزایش قیمت خودرو در بازارهای مصرف و کاهش قدرت خرید مردم، بالارفتن هزینه انتقال سند خودرو موجب کاسته‌شدن از قدرت خرید مشتریان می‌شود.

جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی می‌تواند همین نبض کم‌توان بازار خودرو را متوقف کند. باتوجه‌به افزایش قیمت خودرو در بازارهای مصرف و کاهش قدرت خرید مردم، بالارفتن هزینه انتقال سند خودرو موجب کاسته‌شدن از قدرت خرید مشتریان می‌شود.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در این خصوص می‌گوید: «قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی بازار نباید اجرا می‌شد.»

نوسانات نرخ خودروهای داخلی طی هفته گذشته را چطور بررسی می‌کنید؟
قیمت خودروهای داخلی نسبت‌به هفته گذشته دچار تغییر خاصی نشده و قیمت‌های هفته گذشته حفظ شده است. تنها قیمت خودرو اچ‌سی‌کراس در هفته گذشته به دلیل شایعه افزایش قیمت مجدد از سوی شرکت، حدود ۴میلیون‌تومان افزایش یافته بود.

وضعیت بازار خودروهای خارجی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خودروهای خارجی نیز قیمت‌های هفته گذشته را حفظ کرده‌اند و تفاوت قیمت در این بخش نیز به وجود نیامده است. اما در دو، سه روز گذشته مشکلی ایجاد شده مبنی بر اینکه هزینه انتقال سند خودرو از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۹ افزایش حدودا ۱۳۰درصدی یافته و مصرف‌کننده و فروشنده را با مشکل مواجه کرده است.
به عنوان مثال تا چند روز گذشته، هزینه انتقال سند خودرو سانتافه حدود ۳٫۵میلیون تومان بود که اکنون به ۷میلیون‌تومان رسیده و این قانون برای تمام خودروهای خارجی برقرار است.

مسئولیت تعیین سطح افزایش هزینه نقل‌وانتقال سند باتوجه‌به شرایط رکود در بازار خودرو با چه ارگانی است؟
اداره دارایی سالانه این موضوع را اعلام می‌کند اما این قانون نباید امسال و در حال حاضر با وضعیت نامناسب بازار و در شرایطی که در صدد ایجاد رونق بازار هستیم، اجرایی می‌شد.
زیرا علاوه‌بر نبود رونق خرید و فروش، قدرت خرید مردم نیز بالا نیست و در این شرایط، خریدار یک دستگاه خودرو سانتافه، حدود ۴میلیون‌تومان بیشتر پرداخت خواهد کرد.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب