icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افزایش وحشتناک قیمت خودروهای فروش فوری توسط سایپا -وقتی سایپا قمیت ها را مهندسی می کند

افزایش وحشتناک قیمت خودروهای فروش فوری توسط سایپا -وقتی سایپا قمیت ها را مهندسی می کند

سایپا امروز در حالی دور جدید فروش محصولات خود را آغاز کرد که افزایش قیمت عجیب خودروهای  این شرکت در نوع خود بی سابقه است. اما نکته جالب سکوت خبری رسانه های خودرویی و غیر خودرویی است.

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-حال و روز قیمت خودرو در بازار ایران در نبود نهاد های نظارتی و فرمول قیمت گذاری من درآرودی وزارت صنعت حال و روز خوبی ندارد و شرکت های خودروساز بدون ملاحضه مردم ،زیاده خواهی های خود را به مرحله عمل گذاشته و آنطور که مطابق میالشان است در حال مهندسی بازار هستند . سایپا امروز در مرحله جدید فروش فوری محصولات خود که به اسم تنظیم قیمت بازار از مدتی پیش آغاز شده بود قیمت محصولات خودرو را به نحوی عجیب و خارج از باور مصرف کنندگان افزایش داد. این در حالی است که در چند روز گذشته قیمت خودرو های داخلی در بازار به یک ثبات نسبی رسیده و روند کاهشی گرفته بود. اما از آنجایی که ریش و قیچی دست خودروسازان است سایپا جهت تنظیم قیمت ها البته در جهت افزایش قیمت وارد عمل شد تا از کاهش قیمت ها جلو گیری نماید. این مهندسی قیمت بازار سایپا در کمال هوشمندی انجام شده است تا آب از آب تکان نخورده است چرا که این شرکت تنها قیمت پراید که این روزها به نماد قیمت بازار خودرو تبدیل شده است را حدود 100 هزار تومان کاهش داد.

اما متاسفانه شاهد بودیم قیمت وانت نیسان تک سوز حدود 12 میلیون تومان طی یک هفته گران شد. این وانت بازمانده از  نسل دایناسور ها در هفته گذشته با قیمت 57 میلیون تومان توسط سایپا عرضه شد در حالی که این خودرو امروز 69 میلیون تومان توسط سایپا قیمت گذاری شد. البته همه هنرمندی مسئولین این خودروساز وطنی به همین جا ختم نشد چرا که شاهد افزایش قیمت 4 میلیون تومانی کوییک دستی نیز بودیم . همچنین قیمت پراید 151 هم حدود 1 میلیون 500 هزار تومان گران شد.قابل ذکر است ساینا هم با افزایش قیمت حدود 7 میلیون تومان در نوع خود رکورد دار افزایش قیمت بود.

نکته جالب این است که وزیر محترم صنعت در مصاحبه های متعدد خود ،دائما از آزاد سازی قیمت خودرو دفاع کرده و عنوان می نماید که قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. اما مشخص نیست زمانی که دست خودروساز برای مهندسی قیمت بازار باز است چگونه قرار است قیمت خودرو روند کاهشی داشته باشد.

البته این روش قیمت گذاری خودرو نیز از همان ابتدا با شکست روبرو بود چرا که وقتی واردات خودرو ممنوع باشد و عملا رقبای خارجی در بازار حضور نداشته باشند این خودروسازان داخلی هستند که با عدم تزریق خودرو به بازار می توان نسبت عرضه و تقاضا را کنترل نمایند تا قیمت ها همیشه مطابق میل شان باشد.این در حالی است که وزارت صنعت با ارائه مجوز به افزایش قیمت به خودروسازان عملا دست نهاد های نظارتی نظیر سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم از نظارت بر قیمت گذاری خودرو کوتاه کرد تا شاهد باشیم سایپا  بدون توجه به حال و روز مردم اقدام به افزایش قیمت های میلیون تومانی طی یک هفته بنماید. امیدواریم هر چه زودتر وزارت صنعت و کلیه کسانی که موافقان باز گذاشتن دست خودروسازان هستند ، متوجه شوند راهی که می روند به ناکجا آباد ختم خواهد شد.

 

افزایش قیمت محصولات سایپا

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب