icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اولین دوچرخه خورشیدی توسط داتیس‌خودرو وارد بازار شد

اولین دوچرخه خورشیدی توسط داتیس‌خودرو وارد بازار شد

داتیس‌خودرو به‌عنوان نماینده انحصاری دوچرخه‌های خورشیدی لئوس ایتالیا، نخستین دوچرخه‌های سولار را در چهارمین نمایشگاه ایران‌رایدکس عرضه کرده است.

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- دوچرخه‌های خورشیدی درحالی وارد چرخه حمل‌و‌نقل می‌شوند که پیش‌از این دوچرخه و موتورسیکلت‌های برقی با باتری‌های قابل‌شارژ به‌عنوان راهکاری برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها مطرح و اقدامات حمایتی گسترده‌ای برای ورود این دست از وسایل‌نقلیه پاک به چرخه حمل‌و‌نقل انجام شده بود.

با این‌حال نیاز به شارژ مداوم باتری در دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی و نبود زیرساخت‌های لازم و مناسب شهری در زمینه تامین ایستگاه‌های شارژ باتری، استفاده از این وسایل را تاحدی با چالش مواجه کرده است.

حال داتیس‌خودرو به‌عنوان نماینده انحصاری دوچرخه‌های خورشیدی لئوس ایتالیا، نخستین دوچرخه‌های سولار را در چهارمین نمایشگاه ایران‌رایدکس عرضه کرده است.

میلاد علینقی، مدیرعامل هلدینگ داتیس هدف از عرضه این محصول خاص در ایران را اهمیت موضوع محیط‌زیست و حفظ آن برای مجموعه داتیس‌خودرو می‌داند و می‌گوید: «داتیس‌خودرو پیش‌از هر شرکت و مجموعه‌ای حرکت به سوی هوای پاک را مدنظر قرارداده است و درهمین راستا با عبور از دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی که برای تداوم حرکت نیاز به شارژ دارند، دوچرخه‌های خورشیدی را روانه بازار کرده است تا گام بزرگ‌تری در جهت حفظ محیط‌زیست و راحتی مصرف‌کنندگان بردارد.»

وی ویژگی دیگر این دوچرخه‌ها را استفاده از باتری‌های قابل‌شارژ می‌داند و می‌گوید: «باتری قابل‌شارژ این دوچرخه‌ها هیچوقت تمام نمی‌شود و به‌راحتی می‌توان از امکان شارژ آنها توسط نور خورشید استفاده کرد.»

مدیرعامل داتیس‌خودرو به‌عنوان نماینده انحصاری برند ایتالیایی لئوس (LEAOS) در ایران می‌گوید: «با ورود دوچرخه‌های خورشیدی فصل جدیدی از حمل‌و‌نقل ، ورزش و سبک زندگی در بین ایرانی‌ها گشوده خواهد شد.»

شرکت داتیس‌خودرو که پیش‌از این با ارائه خدمات ویژه به خودروهای هیبرید و سبز گام‌های مثبتی برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط‌زیست برداشته است، با دریافت نمایندگی انحصاری دوچرخه‌های دست‌ساز و خورشیدی لئوس در ایران، پای این محصول جدید و خاص را علاوه‌بر ایتالیا، آلمان، آمریکا و اتریش به ایران باز کرده تا رویای استفاده از دوچرخه‌های برقی بدون تمام شدن شارژ برای دوچرخه‌سواران محقق شود.

به‌گفته علینقی، دوچرخه‌های لئوس علاوه‌بر شارژ با سلول‌های خورشیدی با برق شهری هم شارژ می‌شوند و هنگام حرکت سرعتشان به ۴۵کیلومتر در ساعت می‌رسد.

داشتن نمایشگر دیجیتال و ترمزهای هیدرولیک در کنار بدنه دست‌ساز و شیک که در مدل‌های سفارشی هم امکان تولید دارد، بیانگر تلفیق هنرمندانه علم و هنر ایتالیاست. تلفیقی زیبا برای آنهایی که به محیط‌زیست، ترافیک و سلامتی‌ خود اهمیت می‌دهند و در هر شرایطی می‌خواهند لوکس زندگی کنند.
علینقی با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌و‌نقل پاک از اولویت‌های اصلی داتیس‌خودرو است، اشاره‌ای هم به ایجاد اولین تعمیرگاه هیبرید کشور توسط این شرکت می‌کند و می‌گوید: «نخستین تعمیرگاه تخصصی خودروهای هیبرید توسط داتیس‌خودرو راه‌اندازی شده است و به تمام خودروهای هیبرید از هر دو برند تویوتا و هیوندای خدمات استاندارد ارائه می‌دهد.»

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب