icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اعلام قیمت های حاشیه بازارمحصولات ایران خودرو ،هدف کاهش قیمت است یا مهندسی قیمت بازار

اعلام قیمت های حاشیه بازارمحصولات ایران خودرو ،هدف کاهش قیمت است یا مهندسی قیمت بازار

در حالی که این روزها مراجع ذیصلاح از غیر قانونی بودن افزایش قیمت خودرو صحبت می کنند ایران خودرو قیمت حاشیه بازار محصولات خود را اعلام کرد.به نظر می رسد اعلام قیمت های حاشیه بازار بدون فروش فوری نوعی سیاست مهندسی قیمت های بازار باشد.

چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-از حدود یک ماه پیش ایران خودرو و سایپا با عنوان تعدیل قیمت ها در بازار ،فروش محصولات خود را بصورت فروش فوری و با قیمت حاشیه بازار آغاز کردند. این سیاست ابتدا با چند محصول آغاز شد و امروز شاهد هستیم ایران خودرو بدون اعلام شرایط فروش قیمت حاشیه بازار محصولات خود را اعلام نموده است.

این عمل ایران خودرو خود باعث افزایش قیمت ها در بازار می شود چرا که در شرایطی این سیاست باعث کاهش قیمت در بازار همراه می گردید که همراه با اعلام  فروش فوری نیز صورت پذیرد اما شاهد هستیم ایران خودرو فقط به اعلام قیمت حاشیه بازار بسنده کرده و خبری از فروش فوری نیست. همین امر باعث خواهد شد که جریان فکری نامناسب در بازار ایجاد شود که کف قیمت ها،همینی اخواهد بود که ایران خودرو اعلام نموده است. در حقیقت به نظر می رسد این روش ایران خودرو و سایپا به نوعی مهندسی قیمت محصولات در بازار است تا همیشه حاشیه امنی ما بین قیمت های مصوب و قیمت های حاشیه بازار وجود داشته باشد.

سایپا هم نیز بعنوان دیگر خودروساز بزرگ کشور این روال را پی گرفته و در هفته گذشته با اعلام قیمت های حاشیه بازار ،پراید را به حاشیه 40 میلیون تومان رساند. البته این افزایش قیمت باعث برکناری مدیر عمل سایپا گردید اما نهایتا مشخص نشد که قیمت های اعلام شده پا برجاست یا به حالت قبل برگشته است.

قابل ذکر است بسیاری از کارشناسان صنعت خودروی ایران اعلام کرده اند که این نحوه عرضه و قیمت گذاری هیچگاه باعث کاهش قیمت خودرو نمی شود چرا که با ممنوعیت واردات خودرو ،عملا رقیبی پیش پای خودروسازان داخلی نیست و با توجه به سیاست های خود، عرضه و تقاضا را مهندسی می کنند تا قیمت ها همیشه مورد دلخواهشان باشد. کارشناسان معتقد هستند تنها راه کاهش قیمت ها ،آزاد سازی قیمت ها همراه با صفر کردن تعرفه واردات است. چرا که در این حالت خودروساز مختار است که هر قیمتی که مایل بود برای محصولات خود تعیین کند و مشتریان با توجه به حضور رقبای خارجی تصمیم خواهند گرفت که کدام محصول را انتخاب نمایند.

قیمت های حاشیه بازار ایران خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب