icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو با خروج خارجی‌ها آینده خودروسازان داخلی چه می شود ؟

با خروج خارجی‌ها آینده خودروسازان داخلی چه می شود ؟

با تعلیق فعالیت‌ پژو سیتروئن در ایران و حتی در صورت خروج دیگر خودروسازان خارجی، خودروسازان داخلی بر توسعه خودروهای داخلی و پلت‌فرم‌های در دست طراحی متمرکز خواهند شد بنابراین اصطلاحا دست این شرکت‌ها در حنا نمی‌ماند.

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری" پردیس خودرو" اظهار کرد: تعامل با خودروسازان خارجی هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف تولید خودروهای به‌روز و با کیفیت داخلی است بنابراین اگرچه تعلیق فعالیت‌های پژو سیتروئن بر صنعت خودرو بی‌تاثیر نخواهد بود اما مشکل اساسی نیز محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خودروسازان در تعامل با خودروسازان خارجی باید به دنبال انتقال تکنولوژی برای دستیابی به دانش تولید خودروهای به‌روز و با کیفیت باشند، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر این هدف تا حد زیادی محقق شده و حتی در صورت خروج خودروسازان خارجی نیز صنعت خودرو به راه خود ادامه خواهد داد. عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: خروج احتمالی خودروسازان خارجی از ایران مزایایی نیز خواهد داشت که از جمله آن تمرکز بیشتر خودروسازان داخلی بر روی تولید و توسعه پلت‌فرم‌های داخلی است.

وی افزود: دو خودروساز بزرگ داخلی در چند سال اخیر کار طراحی و تولید پلت‌فرم‌ را آغاز کرده‌اند و پس از این می‌توانند با تمرکز بیشتر در این حوزه زودتر به خودکفایی از خودروسازان خارجی دست یافته و خودروهایی با کیفیت مناسب و با برند داخلی عرضه کنند.

آزادی با بیان اینکه هم‌اکنون همکاری و تولید مشترک با خودروسازان خارجی حدود ۲۰ درصد فعالیت خودروسازان داخلی را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: خودروسازان به راحتی می‌توانند این سهم ۲۰ درصدی را با خودروهای داخلی جایگزین کنند.

چند روز پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق می‌کند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به “خودزنی” خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.

به گفته آنها “با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده‌اند و امکان خروج سرمایه‌گذاری انجام شده را نیز ندارند با توقف فعالیت در ایران این شرکتها خودزنی کرده‌اند”.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب