icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو باراز 10 میلیارد دلاری خودروی ایران ،وسوسه ای برای خودروسازن جهان

باراز 10 میلیارد دلاری خودروی ایران ،وسوسه ای برای خودروسازن جهان

بازار خرید و فروش خودروی ایران مبلغی نزدیک به 10 میلیارد دلار در سال می رسد که همین عدد جذاب خودروسازان مطرح جهان را برای حضور در ایران به تکاپو انداخته است.

جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو:بازار خرید و فروش خودروی ایران مبلغی نزدیک به 10 میلیارد دلار در سال می رسد که همین عدد جذاب خودروسازان مطرح جهان را برای حضور در ایران به تکاپو انداخته است.

 

 

 

به گزارش پاریگاه خبری "پردیس خودرو"هر روزه شاهد اخبار گوناگونی از ورود مدیران خودرسازهای مطرح جهانی در ایران می باشیم.اما تاکنون از خود پرسیده اید که چرا خودروسازان مطرح دنیا مانند فولکس واگن و دایلمر بنز برای حضور در ایران وقت را تلف نمی کنند؟جواب این سئوال بسیار مشخص می باشد.

در ایران سالانه 960 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو ،سایپا و پارس خودرو،کرمان خودرو و مدیران خودرو تولید می گردد.همچنین طبق آمار سال گذشته علی رغم  تحریم ها و کمبود ارز تعداد 102 هزار دستگاه به ارزش 2 میلیون و هشتصد هزار دلار خودرو وارد کشور شده که نسبت به سال   92 سی درصد افزایش داشته است.اگر میانگین قیمت خودروهای داخلی را 30 میلیون تومان  در نظر گرفته و این عدد را ضرب در 900 هزار خودروی تولید داخل کنیم به عدد باور نکردنی 27 هزار میلیارد تومان خواهیم رسید. اگر این عدد را بر مبنای  3500 تومانی به دلار تبدیل کنیم به مبلغی حدود 8 میلیارد در سال خواهیم رسید و اگر این مبلغ را با مبلخ خودروهای وارداتی جمع بزنیم به عدد واقعا جذاب 10 میلیارد دلار در سال خواهیم رسید. نکته جالب این است که طبق آمار بانک مرکزی حدود 55 درصد از خانوارهای شهری صاحب خودرو نمی باشند و این اشخاص جزء خریدران بلقوه محصوب می گردند.همچنین بازار های کشور های نظیر عراق ،افغانستان و غیره هم در این مبلغ رویایی محاسبه نشده است.

مطب فوق نشان دهنده دلیل حضور مدیران ارشد خودروسازاهای دنیا بلافاصله بعد از توافق هسته در ایران می باشد. به این ترتیب است که خودروسازان آلمانی، فرانسوی ، ژاپنی و کره‌ای چشم به این بازار بزرگ دوخته‌اند. در روزهای سپری شده ابتدا مدیران شرکت بزرگ فولکس واگن که اولین خودروساز جهان شد به ایران آمدند و وعده دادند و وعده گرفتند. سپس فابیوس فرانسوی به همراه برخی مدیران پژو به ایران آمد تا بازاریابی کند. یک خبر اعلام شده از سوی اتاق بازرگانی نشان می دهد که خودروسازان ژاپنی در کنفرانس ویدیویی با همتاهای ایرانی خود آماده می شوند تا به بازار ایران بیایند. در میان این شور و هیچان ورود به بازار ایران اما چند مساله وجود دارد که باید به دقت بررسی شود.
نکته اول: این است که ورود خودروسازان خارجی موجب تعطیلیی واحدهای صنعتی ایران نشوند. زیرا دولت‌ها نمی‌پذیرند موجی از بیکاری گسترده راه بیفتد.
نکته دوم قدرت خرید شهروندان ایرانی است که بخش عمده‌ای از آنها توانایی کافی بر ای خرید اتومبیل‌های بالای ۵۰ میلیون تومان را ندارند و شاید بازار لیزینگ این کار را داغ کند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب