icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو برخورد با ثبت‌نام رباتی فروش خودرو

برخورد با ثبت‌نام رباتی فروش خودرو

ایران‌خودرو برای مقابله با ثبت‌نام رباتی خودرو، در سامانه فروش خود، آنتی‌ربات نصب کرد _ متقاضیان خرید، تخلف افرادی را که با دریافت پول یا اجاره کارت ملی، به ثبت‌نام خودرو‌های فروش فوری اقدام می‌کنند، گزارش کنند

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-در یک سال گذشته با افزایش اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار، خرید خودروهای ثبت‌نامی به نرخ مصوب کارخانه، پرطرفدار شده است، پیش‌از این روزنامه همشهری از استفاده برخی افراد خاص از ربات‌های مخصوص برای ثبت‌نام خودرو خبر داده بود؛ گزارشی که با واکنش خودروسازان مواجه و مسئولان وقت صنعت خودرو امکان این کار را منتفی دانستند اما دیروز مدیرعامل ایران خودرو در نشست خبری خود از اتخاذ تدابیر تازه‌ای مانند نصب سیستم ضد ر‌بات در سامانه فروش و تشدید برخورد با تخلفات اجاره کارت ملی یا دریافت وجه برای ثبت‌نام محصولات این شرکت خبر داد. فرشاد مقیمی، پرشدن سریع ظرفیت ثبت‌نام اینترنتی خودروهای عرضه شده و سهولت دسترسی برخی افراد را ناشی از سرعت بالاتر یا زیرساخت‌های قوی‌تر اینترنت مورد استفاده این افراد دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی در شرکت ایران‌خودرو مستقرند و بر تمام مراحل ثبت‌نام اینترنتی نظارت دارند. بر این اساس با قطعیت اعلام می‌کنم در ثبت‌نام خودرو برای هیچ شخصی رانت قائل نیستیم، هیچ دستگاه یا سازمانی خط مخصوص ثبت‌نام خودرو برای خود ندارد و همه خریداران باید به‌صورت عادی به سامانه فروش این شرکت مراجعه کنند. او با بیان اینکه ایران‌خودرو حتی اخیرا آنتی‌ربات در سامانه فروش محصولات خود نصب کرده تا جلوی ثبت‌نام خودرو با نرم‌افزار و ربات گرفته شود، گفت: ما نیز به‌وجود برخی موارد تخلف در ثبت‌نام خودرو پی برده و به سراغ متخلفان رفته‌ایم اما تاکنون خیلی در این موضوع دستاوردی نداشته‌ایم. از مردم می‌خواهیم تا محل استقرار این افراد، مشخصات آنها و همچنین افرادی که خرید خودرو برایشان انجام شده را به ایران‌خودرو معرفی کنند.
او در مورد تخلفات درج آگهی‌های ثبت‌نام خودرو در فضای مجازی با دریافت پول یا اجاره کارت ملی، افزود: از مردم درخواست می‌کنیم افرادی را که با دریافت پول، ثبت‌نام خرید خودرو انجام می‌دهند؛ معرفی کنند. مقیمی همچنین از برخورد با تخلفات نمایندگی‌های فروش این شرکت در ثبت‌نام خودرو خبر داد و گفت: نمایندگی‌ها اجازه این قبیل کارها را ندارند و حتی اگر یک‌بار چنین تخلفاتی مشاهده شود، بلافاصله مجوز نمایندگی باطل خواهد شد.

خودروسازان عامل گرانی نیستند
قیمت خودرو از ابتدای سال97 تاکنون به‌طور میانگین در بازار تا 200درصد افزایش یافته؛ شتاب رشد قیمت‌ها در کف بازار هم ادامه دارد و ظرف 3ماه گذشته هم سطح عمومی قیمت‌ها 20درصد رشد کرده است. کارشناسان می‌گویند رشد‌های کنونی ناشی از تقاضای فصلی پایان سال است اما رشد‌هایی که از ابتدای سال97 تاکنون برای قیمت خودرو اتفاق افتاده ناشی از کاهش تولید و عرضه خودرو بوده است. اما دیروز مدیرعامل ایران‌خودرو، اثر کاهش عرضه خودرو بر رشد قیمت‌ها را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از شیطنت در فضای مجازی است. برخی فقط در فضای مجازی با شیطنت به‌دنبال تغییر فضای بازار هستند و قیمت‌های کاذب اعلام می‌کنند. فرشاد مقیمی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در3ماهه گذشته شرکت ایران‌خودرو ١5۰هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده، ادامه داد: یک ریال هم به قیمت خودروهای تحویلی اضافه نشده؛ خودروها طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شوند. او در عین حال تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخشی از افزایش تقاضا مربوط به ایام پایانی سال است که ممکن است قیمت را در بازار با نوسان مواجه کند.

برچسب ها:

شرایط فروش
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب