icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو «بسته حمایتی» سایپا برای واسطه‌های فروش خودرو؛ مردم همچنان در نوبت تحویل! +اسناد

«بسته حمایتی» سایپا برای واسطه‌های فروش خودرو؛ مردم همچنان در نوبت تحویل! +اسناد

در حالیکه هزاران نفر از ثبت نام کنندگان محصولات دو خودروساز اصلی کشور همچنان در بلاتکلیفی تحویل خودروهایشان هستند، شرکت سایپا شرایط ویژه‌ای را برای نمایندگی‌های فروش در نظر گرفته است.

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-مشرق،بازار خودرو کشور ماههاست که در نتیجه عوامل متعدد – از تلاطم‌های ارزی تا سودجویی واسطه‌های فروش خودرو و دلالان – روی ثبات و آرامش به خود ندیده است. متقاضیان و ثبت نام کنندگان خودرو با وجود گذشت موعد تحویل خودروهایشان، همچنان در انتظار هستند. یک خودروساز برای انصراف مشتریان از دریافت سود تاخیر، تحویل خودرو را به صرف نظر از حقوق قانونی و مصرّح در قراردادها مشروط می‌کند؛ و آن دیگری هم همچنان مردم ثبت‌نام شده و حواله به دست را به این شورا و آن وزارت‌خانه برای تعیین قیمت (افزایش قیمت) حواله می‌دهد.

با روند افزایش قیمت‌ها در ماههای ابتدایی سال، دو خودروساز بزرگ کشور هم عرضه خودرو به بازار را متوقف کردند و در نتیجه، برهم خوردن چرخه عرضه و تقاضا و نقش آفرینی دلالان، تفاوت قیمت کارخانه و بازار در برخی مدل‌ها را به دو برابر قیمت کارخانه رسانده است.

در چنین شرایطی، بخشنامه‌ای از سوی شرکت سایپا و تحت عنوان «بسته حمایتی» از نمایندگی‌های بازاریابی و فروش این شرکت منتشر شده است که در آن سهمیه‌ای جهت نمایندگی‌ها و واسطه‌های فروش در نظر گرفته شده است.

شرایط وِیژه سایپا بری نمایندگی های فروش

در این «بسته حمایتی» قرار است نمایندگی‌ها به نسبت رقم ودیعه واریزی خود (از ۲۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان) حداکثر تا ۵۲ دستگاه خودرو «قابل عرضه» گروه خودروسازی سایپا را پیش خرید کنند. خودروهای ذکر شده در این برنامه فروش، کیا سراتو، چانگان و خانواده X200 (تیبا صندوقدار، تیبا ۲ و ساینا) است.

از جمله شرایط مندرج در این «بسته حمایتی» از واسطه‌های فروش، عرضه خودرو به قیمت کارخانه است که در مواردی حاشیه سود بیش از ۵۰ درصدی در بازار آزاد دارد.

شرایط وِیژه سایپا بری نمایندگی های فروش

همچنین، علاوه بر ارائه خودرو به قیمت کارخانه و برخورداری از ۱۷ درصد سود مشارکت، شرکت سایپا به واسطه‌های فروش خود متعهد شده است خودروهای سراتو و چانگان را تا پایان سال ۹۷ و باقی خودرهای خانواده X200 را در سه ماهه اول سال ۹۸ تحویل خواهد داد.

شرایط وِیژه سایپا بری نمایندگی های فروش

مسوولان شرکت سایپا و همچنین مقامات وزارت صنعت به افکار عمومی توضیح دهند در حالی که این دو خودروساز عرضه عادی و مستقیم خودرو به مردم را عملاً متوقف کرده اند، و از کمبود قطعات، به صرفه نبودن تولید خودرو و … گلایه دارند، چگونه برای فروش هزاران دستگاه خودرو (جهت عرضه در بازار آزاد) به نمایندگی‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند؟

شرایط وِیژه سایپا بری نمایندگی های فروش

آیا در شرایطی که بسیاری از مشتریان عادی با موعد تحویل تابستان ۹۷ همچنان در انتظار هستند، این اقدام سایپا معنایی جز تشدید شکاف قیمت‌ها در بازار و فشار بیشتر بر مصرف‌کنندگان دارد؟

برچسب ها:

اخبار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

ابی 1397/10/19
17:10:39

از اینکه واقعیت را انعکاس می نمایید جای تشکر دارد .خودروسازان مدعی بودند ثبت نام کنندگان دلال هستند حتی با غربالگری نیز حاضر به تحویل اتومبیل‌های ثبت نامی که از موعد آنها گذشته نیست و حالا باید پاسخگو باشد که چه کسی دلال است و چه کسی شریک دلالان می باشد.

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب