icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو بلاتکلیفی 10هزار ثبت‌نامی خودرو با وام 25میلیونی

بلاتکلیفی 10هزار ثبت‌نامی خودرو با وام 25میلیونی

طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو در حالی پایان یافته که مشخص نیست دو شرکت ایران خودرو و سایپا خودروهای فروخته شده را چه زمانی تحویل خریداران خواهند داد و علاوه بر آن تکلیف خودروهای مازاد فروخته شده چه خواهد بود.

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو در حالی پایان یافته که مشخص نیست دو شرکت ایران خودرو و سایپا خودروهای فروخته شده را چه زمانی تحویل خریداران خواهند داد و علاوه بر آن تکلیف خودروهای مازاد فروخته شده چه خواهد بود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو "طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو در حالی پایان یافته که مشخص نیست دو شرکت ایران خودرو و سایپا خودروهای فروخته شده را چه زمانی تحویل خریداران خواهند داد و علاوه بر آن تکلیف خودروهای مازاد فروخته شده چه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طبق شرایط تعیین شده در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، مدت زمان تحویل خودروهای فروخته شده حداکثر یک ماه تعیین شده است. این در حالی است که شنیده می‌شود دو خودروساز بزرگ داخلی در خودروهایی مانند تندر 90 بیش از موجودی خود از متقاضیان ثبت‌نام کرده‌اند و تاریخ تحویل این خودروها دو تا سه ماه آینده تعیین شده است. این در حالی است که طبق آنچه که از ابتدا اعلام شده بود، خودروهای فروخته شده در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی حداکثر یک ماهه باید تحویل داده شود.

علاوه بر این موضوع، برخی اظهارات صورت گرفته از سوی نمایندگی‌های فروش خودروسازان نیز ابهاماتی پیرامون تحویل خودروهای فروخته شده ایجاد کرده است. در این زمینه یکی از کسانی‌که یک دستگاه خودروی تیبا ثبت‌نام کرده است می‌گوید: امروز برای آگاهی درباره زمان تحویل خودرو به نمایندگی فروش مراجعه کردم اما مسوول نمایندگی اعلام کرد ابتدا باید لیست افرادی که فرایند خریدشان تایید شده از سوی سایپا ارسال شود تا زمان تحویل تعیین شود.

گذشته از این موضوع یکی دیکر از ابهامات پیرامون این طرح، سرنوشت تحویل خودرو به کسانی است که مازاد بر سقف 110 هزار دستگاهی اعلامی از سوی بانک مرگزی از آنها ثبت‌نام شده است.

در این زمینه در حالیکه بانک مرکزی سقف اعتبار طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی را حداکثر 110 هزار دستگاه اعلام کرده بود، دو شرکت ایران خودرو و سایپا طی شش روز از بیش از 130 هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کردند.

این وضعیت در حالی است که مجتبی خسروتاج - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این زمینه اظهار کرده که مسوولیت تمام خودروهای فروخته شده در این طرح با خودروسازان است و اگر ثبت‌نامی مازاد بر سقف بانک مرکزی صورت گرفته باشد نیز مسوولیت آن با خودروسازان است.

گذشته از این ابهامات موضوع دریافت مبلغی معادل 9 درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده نیز ابهامات زیادی ایجاد کرده است. در این زمینه مشتریانی که برای ثبت‌نام خودرو و دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی به نمایندگی‌های فروش خودروسازان مراجعه کرده بودند با 9درصد مالیات بر ارزش افزوده در پیش پرداخت و اقساط وام خود با مالیات بر ارزش افزوده نیز مواجه شدند.

تمام این ابهامات در حالی است که دو خودروساز بزرگ داخلی تاکنون شفاف‌سازی در رابطه با این ابهامات انجام نداده‌اند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام

برچسب ها:

وام 25 میلیونی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب