icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تایید تحلیل پردیس خودرو در خصوص افزایش قیمت خودرو توسط رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو

تایید تحلیل پردیس خودرو در خصوص افزایش قیمت خودرو توسط رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو

دیروز در مقاله ای به استحضارتان رساندیم که دلیل اصلی توقف کاهش قیمت خودرو در بازار و شروع روند افزایشی، ایران خودرو و ساپیا می باشد و عملا وب سایت های خرید و فروش خودرو در اولیت دوم قرار دارند. این در حالی است که بسیاری از رسانه ها تمامی تقصیر ها را بر عهده این دست از وب سایت های انداخته بودند

سه شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- امروز رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با خبرگزاری فارس مصاحبه ای داشته و ایشان تایید کرده اند که افزایش قیمت روزهای اخیر سایپا و ایران خودرو مسبب اصلی افزایشی شدن قیمت خودرو در روزهای اخیر است. همچنین همانطور که ما در مقاله یاد شده اشاره کردیم در زمانی که المان های اقتصادی شامل قیمت ارز و حامل های انرژی و همچنین دستمزد ها تغییر خاصی نداشته و به ثبات نسبی رسیده است ،دلیلی وجود ندارد که ایران خودرو و سایپا نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام نمایند.

البته دلیل این تصمیم ایران خودرو از نظر ما کاملا مشخص است. پایین آمدن قیمت ها در بازار هیچگاه و در هیچ دوره زمانی به صلاح این دو خودرسازی نیست که بازار ایران را در انحضار خود دارند. لذا هز زمان که فاصله قیمت کارخانه ای با بازار کاهش یابد به هر شکلی از قبیل افزایش قیمت یا کاهش عرضه باعث خواهند شد که قیمت ها در بازار مجددا سیر صعودی به خود بگیرد .البته روز گذشته در مقاله یاد شده  با عنوان "دلیل گرانی های اخیر خودرو کیست"کاملا به این موضوع پرداختیم

در ذیل می توانید مشروح مصاحبه رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با خبرگزاری فارس مطالعه فرمایید.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفت: اقدام ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت برخی تولیداتشان باعث شد تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف شود و شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار باشیم.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضای خرید خودرو باعث شده بود تا بازار طی روزهای گذشته آرام باشد و قیمت‌ها نیز روندی کاهشی را طی کند. در این شرایط اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات باعث شد تا بازار خودرو دوباره روندی افزایشی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: اگر خودروسازان قیمت محصولاتشان را افزایش نمی‌دادند، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ادامه می‌یافت.

مؤتمنی با بیان اینکه خودروسازان، بازار خودرو را مدیریت می‌کنند، گفت: در شرایطی که قیمت ارز پایین آمده و تقاضایی برای خرید خودرو نیز وجود ندارد، دلیلی برای افزایش قیمت خودروسازان نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شورای رقابت نقشی در قیمت‌گذاری خودروها ندارد و خودروسازان بدون آنالیز قیمتی نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام می‌کنند که تأثیر نامطلوبی بر بازار دارد.

وی ادامه داد: کاهش تقاضا برای خرید خودرو در میزان تقاضا برای خرید مواد اولیه صنعت نیز تأثیرگذار است و نباید افزایش قیمت مواد اولیه را بهانه‌ای برای رشد قیمت خودرو عنوان کرد

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب