icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تحویل خودروهای فروخته شده با وام 25 میلیونی در ابهام

تحویل خودروهای فروخته شده با وام 25 میلیونی در ابهام

110 هزار نفر از مشتریان ایرانی در حالی توانستند با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی، برای خرید خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند که حالا برای تحویل این خودروها باید منتظر پایان اختلاف بانک‌ها و شرکت‌های خودروساز باشند.

سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: 110 هزار نفر از مشتریان ایرانی در حالی توانستند با استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی، برای خرید خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند که حالا برای تحویل این خودروها باید منتظر پایان اختلاف بانک‌ها و شرکت‌های خودروساز باشند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" در طرح فروش تسهیلاتی خودرو که از هجدهم آبان‌ماه آغاز و شش روز به طول انجامید، دولت تسهیلاتی 25 میلیون تومانی برای خرید خودروهای تولید داخل در نظر گرفت و قرار شد این تسهیلات به همراه اسناد فروش، میان بانک‌ها و خودروسازان مبادله شود. به‌عبارت بهتر، قرار بر این بود که خودروسازان اسناد فروش خود را نزد بانک مرکزی برده و پس از تنزیل آنها، تسهیلات 25 میلیونی به حساب‌شان واریز شود. این در شرایطی است که در حال حاضر به دلیل ناهماهنگی میان خودروسازان و بانک‌ها، تحویل به موقع 110 هزار خودرو پیش‌فروش شده، در‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

خودروسازان در بخشنامه‌ای از نمایندگی‌های خود خواستند تا از تحویل خودرو به مشتریان خودداری کنند. بر این اساس، خودروسازان می‌گویند که بانک‌ها هنوز اعتبار مربوط به تسهیلات 25 میلیون تومانی را به حساب آنها واریز نکرده و به همین دلیل امکان تحویل خودرو به مشتریان را ندارند. از آن سو اما مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی توپ را به زمین خودروسازان انداخته و گفته که دلیل پرداخت نشدن اعتبارات، تکمیل نبودن مدارک فروش آنها (شرکت‌های خودروساز) است. به گزارش دنیای اقتصاد ، به گفته علی‌اصغر میرمحمدصادقی، خودروسازان‌ برخی موارد از جمله ظهرنویسی چک‌ها را رعایت نکرده‌اند، با این حال بانک مرکزی به بانک‌ها اعلام کرده که به محض دریافت کامل مدارک، تسهیلات موردنظر را به صورت تدریجی در اختیار خودروسازان قرار دهند. وی این را هم گفته که بانک مرکزی هیچ مشکلی برای تامین منابع تسهیلات 110 هزار خودرو پیش‌فروش شده ندارد. اظهارات میرمحمدصادقی در شرایطی است که خودروسازان تاکید دارند مدارک کاملی را نزد بانک‌ها برده اند و دلیل واریز نشدن تسهیلات به حساب آنها، بوروکراسی خاص سیستم بانکی است. 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب