icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وعده تسهیلات 25 میلیون باعث رکود بیشتر در بازار

وعده تسهیلات 25 میلیون باعث رکود بیشتر در بازار

در حالی که خودروسازان خود را برای خروج از رکود آماده می‌کردند، تصمیم دولت برای ارائه تسهیلات 25 میلیونی سبب شده تا بازار خودروهای صفر کیلومتر در رکودی عمیق‌تر قرار گیرد و برخی از مشتریان از تحویل گرفتن خودرو ثبت‌نامی خود منصرف شوند.

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: در حالی که خودروسازان خود را برای خروج از رکود آماده می‌کردند، تصمیم دولت برای ارائه تسهیلات 25 میلیونی سبب شده تا بازار خودروهای صفر کیلومتر در رکودی عمیق‌تر قرار گیرد و برخی از مشتریان از تحویل گرفتن خودرو ثبت‌نامی خود منصرف شوند.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو "  به دنبال تعلل دولت در اجرایی کردن تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو، هم اکنون سایت‌های فروش دو خودروساز بزرگ کشور با ثبت فروش بسیار پایینی مواجه و میزان فروش روزانه خودرو به صفر نزدیک شده است. حتی کسانی که قبلا خودرو ثبت نام کرده بودند از خرید خود اعلام انصراف کرده و خواستار عودت پول خود شده‌اند.

اطلاعات کسب شده از سوی کارشناسان و فعالان بازار خودرو نشان می‌دهد پس از انتشار عمومی خبر ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو، بازار خودرو کشور که پیش از این در انتظار ورود محصولات جدید و پایین آمدن قیمت‌ها بود، در حالت انتظاری جدیدتری فرو رفته و سبب شده تا رکود در بازار خودرو عمیق‌تر شود.

فعالان بازار می‌گویند که چون فعلا وعده این تسهیلات داده شده اما عملا به اجرا نرسیده، سبب شده تا برخی مشتریانی که مثلا پراید ثبت نام کرده بودند از ثبت نام خود منصرف شوند و بخواهند با استفاده از تسهیلات 25 میلیونی و آورده خود خودرو مدل بالاتری نظیر ال90 یا پرشیا تحویل بگیرند.

به گفته فعالان بازار خودرو، یکی دیگر از دلایل انصراف مشتریان از خرید خودرو، پایین آمدن قیمت بازار نسبت به قیمت کارخانه‌ای است. مشتریان می‌توانند با مراجعه به بازار برخی خودروها را ارزان‌تر و سریع تر از نمایندگی‌ها تحویل بگیرند به همین خاطر افرادی که قصد خرید نقدی خودرو را دارند ترجیح می‌دهند با مراجعه به بازار نیاز خود را برطرف کنند.

پشت درهای بسته بازار را به هم ریختند
در همین رابطه داوود میرخانی رشتی، مدیرعامل ایران‌خودرو در دهه 60 معتقد است که برخی دولتمردان بدون توجه به واقعیت‌های صنعت خودرو کشور پشت درهای بسته نشسته‌اند و برای این صنعت برنامه ریزی کرده‌اند.

به گفته او اعلام خبر تسهیلات 25 میلیونی انتظار جدیدی برای مردم ایجاد کرده و سبب شده تا مردم برای مدتی از خرید خودرو دست نگه دارند و از میزان نقدینگی و فروش شرکت‌های خودروساز کاسته شود.

میرخانی‌رشتی بر این باور است که طرح اعطای تسهیلات با سود 28 درصدی که سایپا آن را به راه انداخته بود داشت جواب می داد که این تسهیلات کار را خراب کرد و سبب شد بازار خودرو در انتظار جدیدتری فرو رود.

او ادامه می‌دهد که تسهیلات 25 میلیونی که هنوز معلو نیست کی و چگونه قرار است در اختیار خودروسازان قرار گیرد سبب شده تا مشکلات جدیدتری برای خودروسازان به وجود آورد و وضعیت فروش در آنها را به حالا تعلیق درآورد.

از قیمت‌ها چه خبر؟
 آن طور که فعالان بازار می گویند، در حال حاضر پارس‌تندر قیمتی برابر با 38 میلیون و 800 هزار تومان داشته که این موضوع از کاهش قیمت 100 هزار تومانی آن نسبت به روزهای گذشته حکایت دارد. همچنین تندر مدل E2 نیز که طی هفته آخر مهر ماه 200 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، 38 میلیون و 600 هزار تومان به فروش رفته است.

از دیگر تندر تولیدی کشور که مدل اتومات این محصول است، خبر می رسد افزایشی 100 هزار تومانی نصیب آن شده است. این خودرو در روزهای گذشته 46 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش شد.

اما پژو 206 تیپ 5 نیز قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومانی خود را در روزهای اخیر حفظ کرد و تغییری به خود ندید. همچنین پژو 206 صندوقدار هم در مدل V8 هم‌اکنون 36 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش شد تا این خودرو نیز تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرده باشد. با این حال اما از بازار پژو 405 در مدل SLX خبر می‌رسد که این محصول با توجه به افت قیمت 100 هزار تومانی اش، 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید.

به گفته فعالان بازار، پژو پارس افزایش قیمت را طی دو هفته گذشته تجربه کرده بود، 35 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رفت. دیگر محصول ایران خودرو به نام سمند EF7 نیز در روزهای اخیر تغییر قیمتی خاصی را به خود ندید و 30 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، سمند معمولا نوسان قیمت کمی را در مقایسه با سایر خودروهای داخلی تجربه می‌کند. اما آن طور که از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو کماکان 32 میلیون تومان به فروش می‌رود و از سوی دیگر دنا نیز 42 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. دنا تا همین چند ماه پیش قیمتی نزدیک به 50 میلیون تومان در بازار داشت.

فعالان بازار اما در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو قیمت 24 میلیون تومانی خود را حفظ کرده و طی هفته جاری نه ارزان شده و نه گران. همچنین برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید 20 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند. قیمت پراید مدل 131 نیز 19 میلیون و 900 هزار تومان است و مدل 111 هم 20 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید

 

کانال تلگرام

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب