icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو پیشنهاد بالا بردن تعرفه خودرو برای حمایت از خودروسازان داخلی

پیشنهاد بالا بردن تعرفه خودرو برای حمایت از خودروسازان داخلی

رئیس پیشین اتاق ایران پیشنهاد داد که برای حمایت از تولید، نرخ تعرفه واردات خودرو 10 برابر شود.

پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: رئیس پیشین اتاق ایران پیشنهاد داد که برای حمایت از تولید، نرخ تعرفه واردات خودرو 10 برابر شود.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" علی نقی خاموشی در گفت‌وگویی درباره تغییرات پیشنهادی برای تعرفه کالاهای وارداتی سال آینده گفت:برای اینکه قیمت تمام شده فروش کالاهای مشابه داخلی بالا برود، باید نرخ تعرفه‌های وارداتی را بالا ببرند و از تولید داخلی حمایت کنند.
رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران به صورت خاص در مورد نرخ تعرفه‌ خودروهای وارداتی هم پیشنهاد که نرخ تعرفه واردات خودرو 10 برابر میزان فعلی شود.

این در حالیست که اکنون نرخ تعرفه 90 درصد واردات خودرو مورد انتقاد برخی از کارشناسان و فعالان اقتصادی است، اما این پیشنهاد خاموشی هم مساله جدیدی نیست. پیش از این نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس هم از تدوین طرحی برای افزایش هزار درصدی تعرفه واردات خودرو خبر داده که به نظر می‌رسد چندان این موضوع در مجلس جدی گرفته نشد.
  علی نقی خاموشی که حدود سه دهه ریاست اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت، در دوران صدارتش همیشه بر افزایش نرخ تعرفه‌های وارداتی تاکید می‌کرد، موضوعی که بعدها در پارلمان بخش خصوصی به نقد گذاشته شد و همچنان هم محل بحث در کمیسیون‌های مختلف اتاق‌ بازرگانی است. 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

علی 1394/9/5
17:15:4

تعرفه بشه هزار درصد پاید پرایدو بخریم صد میلیون.بسته دیگه تا کی از این اشغال سازا میخواید حمایت کنید شما نماینده مردمید یا قاطل جون مردم

آخرین مطالب