icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تویوتا کمری هیبرید

تویوتا کمری هیبرید

تویوتا کمری در تغییر ظاهری جدید خود به نوعی به یک پوست اندازی کامل پرداخته است به گونه ای که در ساختار ظاهری به کلی متفاوت شده است و تبدیل به یک سدان تمام عیار ۵ نفره برای خانواده شده است.

یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: تویوتا کمری در تغییر ظاهری جدید خود به نوعی به یک پوست اندازی کامل پرداخته است به گونه ای که در ساختار ظاهری به کلی متفاوت شده است و تبدیل به یک سدان تمام عیار ۵ نفره برای خانواده شده است.

 

نگاهی کلی

تویوتا کمری در  تغییر ظاهری جدید خود به نوعی به یک پوست اندازی کامل پرداخته است به گونه ای که در ساختار ظاهری به کلی متفاوت شده است و تبدیل به یک سدان تمام عیار ۵ نفره برای خانواده شده است و با قابلیتی که این خودرو در زمینه سوخت دارد برای مصرف کنندگان این چنینی بسیار مقرون به صرفه است.

کمری هایبرید دارای ۳ تیپ XLE  (مدل فول)، SE (مدل اسپرت که با یک سایز رینگ بزرگتر در پایان تست درایو موفق به اخذ رتبه A شد.) و LE (مدل Low Option ).

 

۲۰۱۵-Toyota-Camry-Hybrid-front-three-quarter-021

تغییرات ظاهری

به استثنای سقف، بدنه خارجی دارای تغییرات وسیعی شده است که در قسمت عقب خودرو چراغ ها به شکل چشم گیری کشیده و برجسته شده است و از طریق یک نوار کروم چراغ ها به یکدیگر متصل شده اند در این مدل، کمری به لحاظ شکل ظاهر بسیار به آوالون نزدیک شده است در بدنه این خودرو خط هایی ایجاد شده است که به ظاهر ساده و در عین حال شکسته این خودرو  می افزاید

در قسمت جلویی کمری، جلوپنجره با توجه به تیپ متفاوت می شود. در مدل SE جلوپنجره به صورت مشبک است اما در مدل دیگر ۵ خط جلو پنجره ای متفاوت را ارائه می دهد.

۲۰۱۵-Toyota-Camry-Hybrid-rear-three-quarters-04

تغییرات داخلی خودرو

فضای داخلی خودرو به لحاظ سایز تغییر خاصی نداشته است . در قسمت عقب این خودرو همچنان ۳ سرنشین می توانند بدون احساس هیچ گونه مشکلی به راحتی و  برای مسافت های بلند مدت بسیار راحت بنشینند. شاید تنها اشکالی که در بخش عقب به این خودرو وارد می شود این است که صندلی کودک در این بخش به سختی جای می گیرد و به خاطر ژنراتوری که در صندوق عقب برای شارژ قرار داده شده است، چیزی نزدیک به ۲ فوت از حجم صندوق این خودرو در قیاس با نوع بنزینی آن را می کاهد.

۸

در طراحی داخلی بخش جلو، به منظور مجلل و باشکوه جلوه کردن فضای داخلی کیفیت تودوزی داخلی به خصوص در قسمت کنسول وسط و دنده بالاتر رفته است و تودوزی بسیار تمیز و درخشنده تر از قبل در بخش داشبورد نمود پیدا کرده است.

کلیدهای مربوط به سیستم گرمکن صندلی ها و ارزیابی دما نسبت به مدل قبلی بزرگتر و قابل دسترس تر شده اند. در مورد مانیتور وسط باید گفت که اگرچه تغییر چشمگیری در سایز نداشته است اما تعریف مجددی در طراحی آن شده است که شاید ساختار آن برای آن دسته از استفاده کنندگان هایلندر که در سال ۲۰۱۴ با آن روبه رو شده بودند آشنا باشد.

در صفحه مانیتور داخلی به راحتی می توانید با آپشن نویگیشن خودرو  مسیر خود را بیابید. همچنین سایر اطلاعات مربوط به خودرو تا میزان فشار باد لاستیک ها به سهولت بر روی آن نمایان است.

تغییرات زیر کاپوت خودرو (فنی)

در بخش فنی به نظر می رسد که شرکت تویوتا چیزی برای کمری کم نگذاشته است. سیستم تعلیق این خودرو بسیار قوی و ایمن بوده و فرمان برقی این خودرو برای تمرکز بهتر و افزایش ثبات رانندگی مستقیم خودرو بسیار مناسب است. رانندگی در جاده و با سرعت بالا در حالی که فرمان این خودرو را در دست دارید حس اعتماد به نفس و ایمنی بالایی را به شما می دهد که بازی با فرمان را بسته به پیچ بسیار مناسب و راحت کرده است. در مدل SE  این خودرو که اسپرت طراحی شده است دارای طراحی صندلی ها و فرمان اسپرت تر است، این تیپ اسپرت تنها در نوع هایبرید آن در دسترس است، اگرچه که وزن باتری بر روی شتاب این خودرو موثر است.

۲۰۱۵-Toyota-Camry-Hybrid-engine-02

 

آیا در سیستم هایبرید چیز جدیدی وجود دارد؟

مطاقاً هیچ چیز در سیستم هایبریدی جدید کمری تغییر نکرده است. انتقال قدرت خودرو برگرفته از یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلو واتی است که توسط یک باتری نیکل متال شارژ می شود.

در کمری هایبرید ۲۰۱۵ مصرف سوخت به حداقل می رسد که در تست درایو انجام شده می توان مصرف سوخت شهری ۵٫۹ را برای این خودرو اعلام کرد که بسیار عقلانی و به صرفه به نظر می رسد.

در مورد ۰ تا ۱۰۰ این خودرو از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر چیزی نزدیک به ۷٫۷ ثانیه برآورد شد که در مقایسه با رقیب های خود مانند هوندا آکورد و فورد فیوژن این خودرو برتری خود را به خوبی به اثبات رساند. این درحالی بود که ۲ خودرو رقیب مذکور چیزی در حدود یک دوم کندتر هستند.

برای آینده کمری هایبرید چه آینده ای متصور است؟

کمری هایبرید که سال های نوپایی خودرا طی می کند راه روشنی در پیش دارد و به نظر می رسد که با بحث حمایت هرچه بیشتر از خودروهای سبز به منظور هوای سالم و پاک سیاست ها و استقبال از این خودروها بیشتر شود.

کمری در آپشن های خود دوربین عقب، صندلی های چرم، تعداد ۱۰ ایربگ، گرمکن صندلی، بلوتوث، ورود هوشمند خودرو، رادار کروز ورادار RCTA و مانیتور ۶٫۱ اینچی، تهویه هوای ۲ گانه و صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالت  را برحسب تیپ های خود حفظ کرده است. قیمت تیپ LE  این خودرو چیزی در حدود ۲۶٫۷۹۰ دلار است و برای مدل SE  و XLE این خودرو به ترتیب ۲۷٫۹۹۵  و ۲۹٫۸۹۰ دلار قیمت گذاری شده است.  این قیمت ها بسته به سفارش گذاری مشتری برحسب آپشن متفاوت خواهد شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب