icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو حذف خودروهای قدیمی؛ بدون تاریخ، بدون جانشین

حذف خودروهای قدیمی؛ بدون تاریخ، بدون جانشین

 وزیر صنعت، معدن و تجارت بار دیگر صحبت از خروج خودروهای قدیمی از خطوط تولید خودروسازان به میان آورد. با این حال زمان خاصی برای حذف آنها اعلام نکرد و در مورد محصولات جایگزین نیز حرفی نزد.

شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-رضا رحمانی پنج‌شنبه گذشته و در جریان سفر به استان مرکزی اعلام کرد: خودروهای قدیمی و آنهایی که نتوانند استاندارد‌های لازم را پاس کنند، از خط تولید خارج می‌شوند. وی به‌طور مشخص از پراید و پژو 405 نام برد و تاکید کرد که باید با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، محصولات جدید و با کیفیت جایگزین آنها شود.

این دو محصول جزو قدیمی‌ترین خودروهای داخلی به شمار می‌روند و سال‌هاست بحث خروج آنها از خط تولید مطرح است. با این حال تا به امروز حذف‌شان به دلیل ملاحظات مربوط به تولید و همچنین نبود جایگزین مناسب، عملی نشده است.در حال حاضر نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت تنها از ضرورت حذفپراید و پژو 405 به دلیل قدیمی بودن و نداشتن استانداردهای لازم صحبت به میان آورده و نگفته که این دو خودرو چه زمانی از خطوط تولید خارج و همچنین چه محصولاتی جایگزینشان خواهد شد.

پراید و پژو 405 روی هم بخش قابل‌توجهی از تیراژ خودروسازی کشور را به خود اختصاص داده‌اند و با وجود قدیمی بودن و به دلیل نبود تنوع لازم در بازار، همچنان مشتریان زیادی دارند. بنابراین تعریف محصولات جایگزین برای آنها ضرورت دارد. طبعا اگر جای خالی این دو خودرو پس از حذف، پر نشود، هم خودروسازانضرر خواهند کرد و هم مشتریان. البته در اینکه پراید و پژو 405 قدیمی شده و استانداردهای لازم را ندارند، تردیدی نیست؛ اما این را هم نباید فراموش کرد که حذف بدون جایگزین آنها توام با ضرر و خسران برای خودروسازی و بازار خواهد بود.

با توجه به تحریم خودروسازی، شرایط برای تعریف محصولات جایگزین جدید فراهم نیست. از همین رو احتمال می‌رود ایران خودرو و سایپا در صورت حذف پراید و پژو 405، جای خالی آنها را به واسطه افزایش تیراژ محصولات فعلی (آنها که از نظر قیمتی نزدیک به پراید و 405 هستند) پر خواهند کرد.

برچسب ها:

صنعت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب