icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو حذف گری مارکت موجب انحصار بازار خودروهای وارداتی شده است

رئیس شورای رقابت اعلام کرد:

حذف گری مارکت موجب انحصار بازار خودروهای وارداتی شده است

رئیس شورای رقابت: اگر دستورالعمل مشکلی دارد باید مشکلات آن برطرف شود، در غیر این صورت حذف گری مارکت موجب انحصار بازار خودروهای وارداتی شده و هرجا که انحصار صورت بگیرد، شورای رقابت ورود خواهد کرد

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- سه سال پیش بود که وزارت صنعت با همکاری سازمان حمایت و شورای رقابت، دستورالعملی برای ساماندهی بازار خودروهای وارداتی را به تصویب رساندد که در آن نمایندگی های رسمی خودروهای وارداتی موظف به فروش خدمات پس از فروش به واردکنندگان غیر رسمی شدند تا بازار خودروهای وارداتی به سامان برسد.

چند ماه بعد، زمزمه های دیگری از این وزارتخانه به گوش رسید براساس این زمزمه ها وزارت صنعت واردکنندگان غیر رسمی را موظف به دریافت مجوز نمایندگی از شرکت های اصلی کردند. گرچه خود وزارت صنعت هم به خوبی می دانست که همچنان موانع فراوانی برای دریافت مجوز نمایندگی از شرکت های مادر وجود دارد و حذف گری مارکت به انحصار می انجامد اما ابتدای تیرماه سال جاری، رسما سایت ثبتارش به روی واردکنندگان غیر رسمی بسته شد. اکنون رییس شورای رقابت از ورود این شورا به بحث بازار خودروهای وارداتی به دلیل انحصاری شدن خبر می دهد.
 
شیوا در این زمینه می گوید: «قانون گذار گفته است که هر کالایی که می خواهد وارد کشور شود باید خدمات پس از فروش داشته باشد بنابراین چون نماینده های غیررسمی امکان ارائه خدمات پس از فروش نداشتند، چند سال پیش راهکاری را پیشنهاد کردیم مبنی براینکه نمایندگان رسمی، خدمات پس از فروش را به نمایندگان غیر رسمی بفروشند، وزارت صنعت، معدن و تجارت وقت نیز این پیشنهاد را پذیرفت.»
 
او می افزاید: «این دستورالعمل مدتی اجرا شد و در پی آن یک بازار رقابتی خوب به وجود آمده بود. اکنون با وجود اینکه برجام اجرایی شده اما همچنان گرفتن مجوز نمایندگی به دلیل وجود بسیاری از موانع کار راحتی نیست و هنوز هم ما برای بسیاری از برندها نمایندگی رسمی نداریم بنابراین ادامه اجرایی شدن همان دستورالعمل راهکار بسیار بهتری نسبت به حذف گری مارکت بود.»
 
شیوا با تاکید براینکه نباید گری مارکت حذف شود، تصریح می کند: «اگر دستورالعمل مشکلی دارد باید مشکلات آن برطرف شود، در غیر این صورت حذف گری مارکت موجب انحصار بازار خودروهای وارداتی شده و هرجا که انحصار صورت بگیرد، شورای رقابت ورود خواهد کرد.»
انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب