icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خط تولید پژو 301 رسما افتتاح شد

خط تولید پژو 301 رسما افتتاح شد

خط توليد بدنه محصول 301 با ظرفيت اسمي 20 دستگاه در ساعت و سالانه 100 هزار دستگاه، كه برای نخستين بار در صنعت خودرو كشور و خاورميانه از تكنولوژي جوشكاري ليزر وCMT بهره مي برد در شركت ايران خودرو به بهره برداري رسيد

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

خط تولید پژو 301

پردیس خودرو- به گزارش ايكوپرس، خط تولید بدنه مجهز، به روز و چندمنظوره در ایران خودرو که علاوه بر بدنه 301 قابلیت تولید هم زمان سایر محصولات ایران خودرو را نیز دارد، شامل 200 جيگ، 230 گان دستي و 24 ربات است كه قطعات بدنه محصولات با استفاده از اين تجهيزات توليد مي شود.

فرآيند نصب تجهيزات اين سالن بدنه سازي از اواخر سال 95 آغاز شده و نخستين بدنه در بهمن ماه سال 96 به توليد رسيده و تاكنون بيش از 70 بدنه در قالب فازهاي مختلف پروژه توليد 301 توليد شده است. بيش از 38 ميليون يورو برای سرمايه گذاري در راه اندازي اين خط توليد صرف شده است.

 گفتنی است تکنولوژی انتقال فلز سرد روش صنعتی جدیدی است که فرآیند تکمیل شده جوشکاری قوس فلزی با گاز انجام می شود که ویژگی اصلی آن تغییر از حالت گرم به سرد و از حالت سرد به گرم با سرعت بسیار زیاد است. در این روش انتقال قطره بر پایه حالت جوشکاری قوس فلزی گازی مدار کوتاه در جوشکاری قوس الکترود گاز صورت می‌گیرد، استفاده از کلمه سرد در نام این فرآیند جدید با توجه به دمای دیگر فرآیندهای جوشکاری است. با کمک این فرآیند که توانایی اصلی آن در کنترل حرکت فلز پرکننده است، جوشکاری و لحیم کاری سخت توسط ربات فرآیند جوشکاری قوس فلزی با گاز، بدون پاشش و برای ضخامت‌های بیشتر از سه دهم میلیمتر انجام می‌شود.

خط تولید پژو 301

 برنامه ريزي و هدف ايران خودرو در 5 سال نخست، توليد 400 هزار دستگاه از اين محصول است. محصول 301 در قالب 3 تيپ و واريانت شامل دو واريانت با گيربكس دستي و موتور EC5 و يك تيپ و نوع با گيربكس اتوماتيك و موتور EC5 به توليد خواهد رسيد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب