icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خودروسازان با در نظر گرفتن منافع ملی جزئیات قراردادها را منتشر کنند.

انتقاد سخنگوی انجمن قطعه سازان به محرمانه بودن قراردادهای خودرویی

خودروسازان با در نظر گرفتن منافع ملی جزئیات قراردادها را منتشر کنند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان: اگر قطعه ساز اطلاعی از قرارداهای خارجی نداند چطور می تواند قطعه مورد نیاز خودرو را تولید کند.لذا خودروسازان با در نظر گرفتن منافع ملی جزئیات آن را منتشر کنند.

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- سخنگوی انجمن قطعه سازان یکی از مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی را واردات خودرو اعلام کرد و گفت: متاسفانه هر آنچه که در دولت یازدهم از واردات خودرو انتظار می رفت محقق نشد به طوری که سالیانه ۲۵ تا ۳۵ درصد رشد واردات خودرو داشته ایم.

فرهاد به نیا در نشستی خبری با بیان اینکه در صورتی که قطعه سازان، رسانه ها و مجلس در جریان جزییات قراردادها و پیشرفت کارها در تولید محصولات جدید قرار گیرند در سال 97 شاهد تحول خوبی در صنعت قطعه سازی خواهیم بود، اظهارداشت: در حال حاضر هیچ اطلاعی از روند داخلی سازی پژو 2008 در اختیار انجمن نیست این در حالی است که اطلاع از میزان داخلی سازی خودروهای جدید و این محصول حق قطعه سازان است.

وی افزود: اگر قطعه ساز اطلاعی از قرارداهای خارجی نداند چطور می تواند قطعه مورد نیاز خودرو را تولید کند.لذا خودروسازان با در نظر گرفتن منافع ملی جزئیات آن را منتشر کنند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان در ادامه یکی از مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی را واردات خودرو اعلام کرد و گفت: متاسفانه هر آنچه که در دولت یازدهم از واردات خودرو انتظار می رفت محقق نشد به طوری که سالیانه 25 تا 35 درصد رشد واردات خودرو داشته ایم.

وی گفت: در چهار ماهه اول امسال نسبت به چهار ماهه اول سال 95 واردات خودرو رشد 80 درصدی داشته است که متاسفانه مخالف اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی و دریافت مستمری بخش دیگری از مشکلات قطعه سازان اعلام کرد و تاکید کرد: در صورتی ورود شرکت های خودروساز، تابع شرایط مشخص و مطمئنی نباشد، قطعا مشکلات قبل تکرار خواهد شد.

به نیا مهمترین انتقاد قطعه سازان از جریان همکاری های جدید را عدم اطلاع از جزییات قرار دادها اخیر رنو و پژو مطرح کرد و گفت: امروز مهمترین چالش قطعه سازان به جز محصولات جدید، تصمیمات شورای رقابت و مطالبات قطعه سازان است.

وی افزود: در حال حاضر مطالبات قطعه سازان به بیش از 7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب