icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خودروسازان بم همچنان بر طبل گرانی می کوبد،قیمت جدید جیلی GC6 اعلام شد

خودروسازان بم همچنان بر طبل گرانی می کوبد،قیمت جدید جیلی GC6 اعلام شد

خودروسازان بم در جدیدترین ابلاغیه خود برای چندمین بار قیمت جیلی GC6 را افزایش داد.

یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-کمتر از یک ماه پیش بود که خودروسازان بم قیمت جیلی GC6 تنها محصول خود را 7 میلیون تومان افزایش داد و قبل از آن هم در کمتر یک ماه قیمت این چینی نه چندان محبوب را 13 میلیون تومان افزایش داده بود. حال دوباره این شرکت بر خلاف جریان بازار قیمت محصول خود را 7 میلیون تومان افزایش داد تا قیمت جیلی GC6 به 152 میلیون تومان برسد.

این در حالی است که نهادهای نظارتی و دولتی افزایش قیمت ناگهانی بازار در ماه های قبل را ناشی از  سایت های خرید و فروش و همچنین دلال های کوچه و خیابان می دانند اما این برخی از خودروسازان هستند که بدون هیچ واهمه ای قیمت محصولات خود را سلسه وار و در بازه های زمانی بسیار کوتاه افزایش می دهند .لذا شاید بهتر است برای کنترل بازار باید به سراغ نظارت بیشتر بر خودروسازانی رفت که رفتار دلال گونه از خود بروز می دهند. نکته قابل تامل این است که در روزهایی که بازار خودرو روند کاهش در پی گرفته و ارز و بسیار موارد در حال کاهش هستند ،برخی از خودروسازان در برخلاف جریان بر طبل گرانی می کوبند تا جلوی ریزش قیمت ها در بازار بگیرند.

مشخصا خودروسازان زمانی می توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند دکه قیمت ها در بازار افزایش یافته باشد اما اگر قیمت در بازار کاهش یابد قطعا خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خود مجبور هستند دست به عصا حرکت نمایند. همین امر موجب گردیده خودروسازان بم هر ماه قیمت محصول خود را افزایش دهد تا از ریزش قیمت جیلی GC6 در بازار جلوگیری نماید.

قابل ذکر است این روزها دوباره صحبت از بازگشت شورای رقابت می شود اما خودروسازان شدیدا با این امر مخالفت می کنند چرا که می دانند در صورت ورود نهاد های نظارتی دستشان برای افزایش بی رویه محصولاتشان بسته خواهد شد.برای یادآوری باید متذکر شویم که ایران خودرو و سایپا به بهانه کاهشی کردن قیمت خودرو شورای رقابت را از قیمتگذاری خودرو کنار گذاشتند اما متاسفانه نه تنها قیمت ها کاهش نیافت بلکه روند فزاینده ای به خود گرفت بصورتی که امروز رنو ساندرو استپ وی با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان معامله می شود.

 

قیمت جدید جیلی GC6

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب