icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو در خواست سازمان حمایت برای تجدید نظر رای صادره برای شاکیان آذویکو

در خواست سازمان حمایت برای تجدید نظر رای صادره برای شاکیان آذویکو

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: سازمان حمایت پیگیر در خواست شاکیان شرکت آذویکو است و در این راستا خواستار تجدید نظر سازمان تعزیرات در حکم صادره شده است .

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، مجتبی سجادی گفت: سازمان حمایت پیگیر درخواست شاکیان شرکت آذویکو است و در این راستا خواستار تجدید نظر سازمان تعزیران در حکم صادرات شده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان افزود:  با توجه به صدور دادنامه در تاریخ  17 خرداد ماه سال جاری در یکی از شعب بدوی تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده تخلفاتی شرکت مذکور، نظر به اینکه رای صادره در خصوص مبنای محاسبه قیمت خودروهای تعهدی ، تامین کننده نظر شکات نبوده  است بنابراین جمعی از مالباختگان که نسبت به عدم تحویل خودرو از سوی این شرکت با قیمت قطعی اعتراض داشتند به این سازمان و وزارت صنعت اعتراض کرده و خواستار تحقق مطالبات خود شدند.

این مقام مسئول در ارتباط با آخرین پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون پرونده شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)  بیان داشت: از آنجایی که تعهد شرکت در تحویل خودروهای جایگزین، قرارداد اصلاحی بوده و نمی‌تواند تکالیف مضاعفی بر مشتریان تحمیل  کرد، طبق ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، باید در محاسبه قیمت خودرو در خصوص قراردادهای فروش فوری، قیمت روز انعقاد قرارداد و درباره قراردادهای پیش فروش، قیمت مندرج در قرارداد اولیه ملاک عمل قرار گیرد ، که در انشاء رای صادره از سوی سازمان تعزیرات  این موضوع مغفول مانده است. 

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت افزود : با توجه به ارجاع پرونده شرکت بدلیل عدم ایفای تعهدات به سازمان تعزیرات حکومتی و نظر به آخرین پیگیری‌های انجام شده مقرر شد موضوع مجدد در شعب تجدید نظر رسیدگی و تعیین تکلیف شود.
سجادی بیان داشت: قطعا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درحدود وظائف قانونی خود در خصوص ایفای تعهدات شرکت مذکور پیگیری لازم را انجام خواهد داد و شرکت مربوطه نیز در این ارتباط مکلف به رعایت آئین نامه ها و ضوابط ابلاغی مرتبط می باشد.

برچسب ها:

تحویل خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب