icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دناپلاس به سیستم تعویض دنده کابلی تجهیز می‌شود

دناپلاس به سیستم تعویض دنده کابلی تجهیز می‌شود

خط تمام رباتیک سیتم تعویض دنده کابلی برای گیربکس دستی با ظرفیت ۳ هزار دستگاه در روز با حضور مدیرعامل ایران خودرو در شرکت یوره پارت افتتاح شد. همچنین خط تولید تسمه تایم دینام با ظرفیت تولید ۸ هزار حلقه در روز در همین شرکت به بهره برداری رسید که این ظرفیت تا ۲۰ هزار حلقه قابل افزایش است.

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-محمودرضا صمدی مدیر عامل شرکت یوژه پارت در مراسم افتتاح این دو خط تولید گفت: این شرکت در راستای بهبود و به‌روز‌آوری ماژول تعویض دنده برای اولین بار در کشور موفق به داخلی‌سازی سیستم‌های تعویض دنده کابلی برای گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شد.
وی افزود: به علت استفاده از تکنولوژی قدیم، تعویض دنده با اهرم‌بندی میله‌ای سبب انتقال تمامی ارتعاشات موتور و گیربکس به داخل کابین می‌شد.
صمدی خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی کابلی مشکلات مربوط این ارتعاشات کاملا برطرف و عملیات تعویض دنده برای راننده با راحتی و ایمنی بیش‌تر انجام می‌شود.
مدیر عامل شرکت یوژه پارت تصریح کرد: برای راه‌اندازی این خط تولید، 800 هزار دلار سرمایه گذاری ارزی و همچنین 40 میلیارد سرمایه گذرای ریالی صورت گرفته است.
صمدی افزود: این سیتم تعویض دنده کابلی در خودرو دنا پلاس استفاده می شود.
گفتنی است، فعالیت اصلی شرکت یوژه پارت در زمینه طراحی، تولید و داخلی‌سازی مجموعه‌های سوخت‌رسانی و تسمه‌های دینام و تایم، مجموعه تسمه سفت کن‌های مکانیکی و هرزگرد است .
نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام اجرایی ایران خودرو و مدیرعامل ساپکو، مدیرعامل ایران خودرو را در این مراسم همراهی کردند.

سیستم تعویض دنده کابلی تکنولوژی نوینی نیست اما موجب بهبود عملکرد دسته دنده می شود. این سیستم پیشتر توسط پژو روی گیربکس های سری BE ( برای مثال 206 آرسی) قرار گرفته که به نظر می رسد ایران خودرو (با توجه به استفاده از گیربکس سری BE در دنا) در کابلی کردن سیستم تعویض دنده از این گیربکس الهام گرفته باشد. در این سیستم اهرم تعویض دنده با کابل ماهک‌ها را به جای اهرم و میله حرکت می دهد که موجب کاهش نیروی مورد نیاز برای تعویض دنده و جا رفتن راحت تر دنده ها می شود. این سیستم همچنین تنش های مجموعه موتور و گیربکس و پلوس ها را در هنگام حرکت کمتر به دسته دنده منتقل می کند و اعمال نیرو در آن نیاز به تکیه گاه ندارد. این سیستم پیش تر در رنو های با گیربکس JHQ به بازار معرفی شده است و حتی خودروهای نسبتا قدیمی مانند دوو ماتیز از این سیستم تعویض دنده بهره می برند.

برچسب ها:

صنعت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب