icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رئیس انجمن واردکنندگان خودرو: نقطه بحرانی قیمت خودروهای وارداتی نزدیک است.

در تابستان قیمت خودروهای وارداتی داغ می شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو: نقطه بحرانی قیمت خودروهای وارداتی نزدیک است.

فرهاد احتشام زاد: ما از ابتدای سال شاهد آن هستیم که قیمت در بازار با افزایش مواجه شده است ولی هنوز به نقطه بحران اصلی نرسیده ایم. چون نقطه بحران اصلی ما از تیرماه است که ثبت سفارش شروع می شود.

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- دکتر فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگوی با پردیس خودرو در پاسخ به این سوال که با توجه به اقدامات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و صدور بخشنامه ها در خصوص واردات خودرو و همچنین تحولات اقتصاد جهانی از جمله تحریم جدید آمریکا آیا ممکن است با افزایش قابل ملاحظه قیمت خودروهای وارداتی در سال جاری مواجه شویم گفت: ما از ابتدای سال شاهد آن هستیم که قیمت در بازار با افزایش مواجه شده است ولی هنوز به نقطه بحران اصلی نرسیده ایم. چون نقطه بحران اصلی ما از تیرماه است که ثبت سفارش شروع می شود.

وی افزود: در تیرماه اعتبار ثبت سفارش های قبلی تمام می شود و با اتمام محموله های موجود در اواسط تابستان، ‌شاهد آن خواهیم بود که به مرور قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد.

احتشام زاد با بیان اینکه انجمن واردکنندگان خودرو در حال رایزنی با وزارت صنعت برای جلوگیری از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی است، اظهار داشت: سهم بازار خودروهای وارداتی در بازار ایران در حدود 5درصد است و 95 درصد در اختیار خودروسازان داخلی است و لذا مداخله دولت در چنین بازار کوچکی و حذف بخشی از آن صرفا باعث ایجاد رانت خواهد شد و رقابت آزاد را از بین می برد. ما در انجمن به شدت پیگیر این موضوع هستیم تا مشکلات پیش رو برطرف شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با رد این موضوع که تصمیمات گرفته شده در وزارت صنعت برخواسته از یک شبکه مافیا و رانت جو است، تصریح کرد: متاسفانه تصمیمات غیرکارشناسی گرفته می شود.امیدواریم در کابینه جدید شاهد چنین تصمیمات غیرکارشناسی نباشیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در خصوص غالب برندهای پرفروش شاهد افزایش قیمت بوده ایم، گفت: تاکنون بین 5 تا 7 درصد با افزایش قیمت روبرو بوده ایم.

انتهای خبر

خبرنگار:مرتضی مصطفی

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب