icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو راه برای تولید خودروهای بی کیفیت داخلی هموارتر شد

انتقاد سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از مصوبه اخیر دولت

راه برای تولید خودروهای بی کیفیت داخلی هموارتر شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو مصوبه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات پرمصرف گفت: با لغو این مصوبه، دولت به خودروساز داخلی این اجازه را داده تا محصولات پرمصرف و بی کیفیت تولید کند.

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- مهرداد لاهوتی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو مصوبه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات پرمصرف گفت: با لغو این مصوبه، دولت به خودروساز داخلی این اجازه را داده تا محصولات پرمصرف و بی کیفیت تولید کند.

لاهوتی با بیان اینکه خودروهای فرسوده به چالش بزرگی تبدیل شده و سلامتی مردم را به خطر می اندازد، گفت: در کلان شهرها تمهیداتی در راستای اسقاط خودروهای فرسوده صورت نگرفته است. بایستی سازمان محیط زیست برای افزایش اسقاط خودروهای فرسوده همکاری های لازم را بکند.

لاهوتی گفت: دولت بایستی رویکردی برای مقابله با اسقاط خودروهای فرسوده کلان شهرها در نظر بگیرد و طرح های تشویقی و حمایتی لازم برای اسقاط خودروهای فرسوده کلان شهرها را در اولویت قرار دهد تا چالش آلودگی هوای این شهرها تا حدی برطرف شود.

لاهوتی ادامه داد: قرار بود تا پایان قانون برنامه چهارم، خودروسازان برای محصولات خود استاندارد آلایندگی یورو ۴ را کسب کنند؛ این در حالی است که هم اکنون در قانون برنامه توسعه ششم هستیم و خودروهای با استاندارد یورو ۲ در داخل کشور وجود دارند.

وی با بیان اینکه مصوبه اسقاط و واردات که دولت در سال ۹۳ تصویب کرد منجر به افزایش اسقاط خودروهای فرسوده شد، گفت: با این حال باید تمهیدات جدیدی برای افزایش اسقاط خودروهای فرسوده در نظر گرفت تا چشم انداز صنعت خودرو در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده محقق شود.

لاهوتی با بیان اینکه واردات خودروهای چینی پرمصرف در داخل کشور چالش های محیط زیستی  برای کلان شهرها ایجاد کرده، گفت: سوخت مجاز خودروهای چینی در این کشور نباید از ۶ لیتر در سیکل ترکیبی بیشتر باشد و اگر خودروسازی از این رقم تجاوز کرد باید با پرداخت مالیات بر مصرف سوخت، جریمه پرمصرفی محصولات خود را بپردازد.

وی در پایان افزود: در صورتیکه تمهیداتی در راستای اسقاط خودروهای فرسوده صورت نگیرد، به دلیل افزایش مصرف سوخت این محصولات، روند واردات بنزین نیز با مشکلاتی همراه خواهد بود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب