icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو زمان تحویل پژو 301 ،محصول جدید ایران خودرو اعلام شد

زمان تحویل پژو 301 ،محصول جدید ایران خودرو اعلام شد

مدیرعامل ایران خودرو از تولید ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ در فاز اول تولید این خودرو در کشور خبر داد و گفت: شهریور ماه نیز شاهد تولید یک خودروی داخلی بر روی پلت‌فرم ایرانی خواهیم بود.

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-فارس،هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو 301 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خودرو بدون اتکا به فرانسوی‌ها به تولید رسیده که در حال حاضر 60 درصد داخلی‌سازی در آن صورت می‌گیرد و این رقم در شروع تحویل به مشتریان به 80 درصد خواهد رسید.

به گفته وی، در فاز اول 100 هزار دستگاه پژو 301 در ایران خودرو تولید خواهد شد که این رقم در فاز دوم سالانه 250 هزار دستگاه خواهد بود.

* تولید یک محصول ایرانی جدید از شهریورماه

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه پژو 301 بدون حضور شرکت پژو در ایران به تولید رسیده، افزود: در شهریور ماه نیز شاهد اتفاق خوب دیگری خواهیم بود به طوری که یک محصول ایرانی بر روی پلت‌فرم داخلی به تولید خواهد رسید.

یکه‌زارع ادامه داد: گرچه شرکت پژو ایران را ترک کرده ولی ما بدون اتکا به آنها تولید محصولاتشان را ادامه خواهیم داد.

* سرمایه‌گذاری 60 میلیون یورویی برای تولید 301

مدیرعامل ایران خودرو در مورد میزان سرمایه‌گذاری برای تولید پژو 301 ، گفت: در خط بدنه پژو 301 معادل 36 میلیون یورو و در خط مونتاژ نیز حدود 14 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده و در مجموع میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید این خودرو 50 تا 60 میلیون یورو است.

 یکه زارع   اظهار داشت: پس از خروج پژو از ایران، 150 میلیون یورو به عنوان خسارت دریافتی از این شرکت در دفاتر ما به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: قبل از سال جلسه ای با پژویی ها داشتیم که گفتند شما اجازه ندارید تولید پژو 301 را شروع کنید، ما نیز به آنها گفتیم شما نباید ایران را ترک می کردید و حالا ما با سرمایه گذاری خودمان، کار را جلو میبریم و این کار را انجام دادیم.

یکه زارع افزود: پژو 206 و پژو 207 را بدون پژو تولید کردیم و حالا پژو 301 را عرضه می کنیم.
وی با بیان اینکه تولید پژو 301 بدون حضور پژو منافاتی با قرارداد ما با فرانسوی ها ندارد، گفت: ما مالک پلت فرم پژو 301 هستیم و می توانیم خودروهای زیادی را روی این پلت فرم تولید کنیم.

وی تأکید کرد: در خروج پژو از ایران، این بار پژو بازنده بوده است.

* تولید قطعه‌ای که همه می‌گفتند «جیزه!»
وی با بیان اینکه شهریور امسال اتفاق خوبی خواهد افتد، اظهار داشت: مهرماه امسال نیز یک قطعه کلیدی که به لولوی صنعت قطعه سازی معروف است در ایرات به تولید خواهد رسید، قطعه ای که هیچکس جرأت نمی کرد برای تولید به آن نزدیک شود و همه می گفتند جیزه!

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در مذاکرات بعد از برجام، پژو می خواست به همان شیوه قبل، قراداد را منعقد کند ولی ما رفت و برگشت های زیادی را برای این قرارداد داشتیم و در نهایت قرارداد خوبی بسته شد.
وی با اشاره به تجربه تلخ قرارداد رنو و مشکلات مربوط به تحویل و تولید قطعات، گفت: به پژو قبولاندیم که ساپکو باید مسوولیت ساخت داخل را بر عهده داشته باشد.

* پژو 301 تولید داخل اردیبهشت 99 به دست مشتریان می‌رسد
وی در مورد تولید پژو 301 نیز توضیح داد: تا پایان امسال به خودکفایی 80 درصدی در تولید این خودرو خواهیم رسید و در بدترین شرایط، اولین سری تولیدات پژو 301 اردیبهشت 99 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

یکه زارع در پایان در خصوص تولید پژو 2008 نیز گفت: 16 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده که 13 هزار دستگاه به مشتریان تحویل داده شد و 3 هزار دستگاه نیز به زودی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: حداکثر تولید پژو 2008 معادل 20 هزار دستگاه خواهد بود ولی در مورد پژو 301 در سال چهارم تولید به 250 هزار دستگاه خواهیم رسید.

وی در پایان در مورد وضعیت تحویل خودروهای ناقص انبار شده در ایران خودرو گفت: در حال تکمیل این خودروها هستیم و تعداد آنها روند نزولی را طی می‌کند که طی چند ماه آینده به نقطه‌ای خواهیم رسید که تحویل تعهدات ایران خودرو به روز خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب