icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ساخت نمونه اولیه برای 500 قطعه پژو 301 انجام شد

ساخت نمونه اولیه برای 500 قطعه پژو 301 انجام شد

مدیرعامل ساپکو گفت: برای داخلی سازی قطعات محصول 301 هم اقدامات زیادی صورت گرفته بطوریکه قالب سازی و ساخت نمونه اولیه برای 500 قطعه آن انجام شده است.

یکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-منصور منصوري تصريح كرد:‌ در نمايشگاه خودكفايي ساپكو، مواد اوليه و قطعات وارداتي را در معرض ديد قرار داده ايم و تاكنون نيز موفق شده ايم با مشاركت قطعه سازان توانمند داخلي و شركت هاي دانش بنيان بخش زيادي از آن را داخلي سازي كنيم. 
 
وي با بيان اين كه قطعات مكمل هم هستند گفت: در بخشي از قطعات و يا مجموعه ها تا 95 درصد داخلي سازي انجام شده اما 5 درصد باقي مانده نياز به ارزبري داشته و يا همكاري با شركت خارجي طرح قرارداد توليد آن را دچار مشكل كرده كه منجر به توليد ناقص و دپو شدن خودروها در كف كارخانه شده است. 
 
منصوري اضافه كرد: با ترك همكاري از سوي برخي قطعه سازان خارجي، ناچار به جايگزيني منابع شده ايم و تمام مراحل آزمايش و صحه گذاري قطعات را دوباره انجام داده ايم. 
 
وي با بيان اين كه به دنبال كاهش ارزبري قطعات هاي‌تك و با تكنولوژي بالا هستيم از تدوين برنامه دوساله براي تامين نيازمندي هاي مواد اوليه، جايگريني منابع تامين خارج و خودكفايي سازندگان خبر داد و گفت: كاهش ارزبري 55 ميليون يورو در خريد خارج مستقيم و تامين مواد اوليه به ميزان 65 ميليون يورو براي تيراژ حدود 500 هزار دستگاه محصولات ايران خودرو هدف گذاري شده است.
 
مديرعامل ساپكو تاكيد كرد: با احتساب 180 ميليون يورو براي كاهش ارزبري در حوزه خودكفايي سازندگان، مجموع كاهش ارزبري پروژه هاي ساپكو به 300 ميليون يورو مي رسد. 
 
منصوري موفقيت در اجراي اين برنامه ها را نيازمند هم افزايي و همكاري بخش های مرتبط دانست و گفت: تمام نيازمندي هايمان را كه اعلام كرده ايم، ما به دنبال مدل همكاري پايدار هستيم تا به صورت مستمر فعاليت‌ها و همكاري را ادامه دهيم. 
 
وي افزود: براي داخلي سازي قطعات محصول 301 هم اقدامات زيادي انجام داده ايم و قالب سازي و ساخت نمونه اوليه براي 500 قطعه آن انجام شده است.
 
مديرعامل ساپكو ادامه داد: ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبري و وابستگي تامين قطعات هستيم، كه اولين نتيجه آن كاهش ريسك تامين و توليد خودرو خواهد بود. 
 
منصوري تصريح كرد: زنجيره تامين خودرو كمك ويژه اي از سوي همه به ويژه دولت را مي طلبد، مواد اوليه و قطعات خودرو از سوي صنايع بالادستي بايد به عنوان اولويت مطرح باشد و اگر اين اتفاق روي دهد، از منظر ارزش افزوده و اشتغال مي توانيم به دستاوردهايي خوبي برسيم. 
 
گفتني است، مشاور وزير صمت در بازديد از نمايشگاه خودكفايي ساپكو، در جريان جزئيات فرآيند داخلي سازي قطعات محصولات ايران خودرو در سيستم هاي اصلي خودرو و زيرمجموعه ها قرار گرفت.

برچسب ها:

تولید خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب