icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو سدان جدید ایران خودرو رونمایی شد+تصاویر

سدان جدید ایران خودرو رونمایی شد+تصاویر

صبح امروز در حاشیه جلسه هیت ،ایران خودرو از سدان جدید خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-ایران خودرو که مدتی است بر روی پروژه ای موسوم K132 فعالیت می کند نهایتا خروجی آن را در جلسه هیت دولت برای دولتمردان از جمله ریاست جمهوری رونمایی کرد. همانطور که در تصاویر مشخص است این خودرو یک سدان در رده C است و با توجه به طراحی ظاهر خودرو مشخص است این خودروی جدید وطنی بر روی پلتفرم PF1 گروه PSA توسعه یافته است.

پلتفرم PF1 ،سازه ای محسوب می گردد که پس از برجام گروه خودروسازی پژو-سیتروئن حق استفاده از آن را به ایران خودرو داد و قرار بود  که پژو 301 که از این پلت فرم استفاده می کند اولین خروجی سازه فوق باشد اما با وجود تحریم های غرب علیه کشورمان و خروجی فرانسوی این پروژه با مشکلاتی روبرو گردد. حالا ایران خودرو قصد دارد نسخه ایرانیزه شدهن  301 را با اندکی تغییرات در بخش های جلو و عقب خودرو به معرض تولید برساند.

در خصوص پیشرانه این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما می توان پیش بینی کرد یکی از پیشرانه های وطنی از جمله پیشرانه ۱٫۷ لیتری EF7 پلاس، TC7 پلاس و EC5 بر روی K132 مورد استفاده قرار بگیرد. بر اساس برنامه های از پیش اعلام شده ایران خودرو K132 قرار است در نمونه تجاری شده در تابستان 99 معرفی و وارد خط تولید گردد. تصاویر موجود از داخل کابین نشان می دهد که K132 مانند پژو ۳۰۱ به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تهویه دستی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و… مجهز است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب