icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو سوزوکی هم از ایران رفت ،ایران خودرو از تحویل ویتارا باز ماند+سند

سوزوکی هم از ایران رفت ،ایران خودرو از تحویل ویتارا باز ماند+سند

ایران خودرو طی اطلاعیه به نمایندگان خود اعلام کرده است که از تامین قطعات سوزوکی بازمانده و امکان تحویل این خودرو را ندارد.

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-طبق اخبار رسیده توسط کاربران پردیس خودرو مشخص است سوزوکی ،دیگر شریک تجاری ایران خودرو همانند پژو  از حضور در ایران منصرف گردیده است و ایران خودرو را با خیل تعهدات خود تنها گذاشته است. در ابلاغیه ایران خودرو به نمایندگی مشخص شده این شرکت علی رغم تلاش  نتوانسته است که در تامین قطعات منفصله سوزوکی ویتارا موفق عمل کند و از نمایندگی های خود خواسته به تبدیل این خودرو با هایما S7 اقدام نمایند.

اینکه سوزوکی به دلیل تحریم ها ایران خودرو را تنها گذاشته تا حدودی قابل پیش بینی بود اما نکته قابل توجه بخشنامه ایران خودرو برای طرح تبدیل این خودرو است . چرا که همانند گذشته شاهد هستیم ایران خودرو بدون توجه به متن قرارداد و همچنین حقوق مشتریان اعلام کرده است مشتریان تنها تا 29 اسفند ماه فرصت خواهند داشت نسبت به انتخاب جانشین سوزوکی ویتارا اقدام نمایند در غیر اینصورت دیگر  سود مشارکت و جریمه تاخیر به قرار داد فعلی تعلق نخواهد گرفت.

سوزوکی از ایران رفت

.به نوعی ایران خودرو بدور از عرف و قوانین ، مشتریان  خود را تهدید نموده است که عملی عجیب و قابل تامل است چرا که تاکنون سابقه نداشته که  خودروسازی از زبان تهدید در طرح جایگزین کردن محصولات خود استفاده نماید. برای مثال سایپا برای طرح جایگزین کردن محصولات رنو از مشتریان درخواست کرده در صورت تمایل نسبت تعویض خودروی ثبت نامی خود اقدام کنند در غیر اینصورت می توانند همچنان منتظر تولید خودرو مد نظر خود باشند و همچنان سود و جریمه تاخیر به آنها تعلق خواهد گرفت.

البته ایران خودرو به این تهدید بسنده نکرده و در ادامه متن بخشنامه خود اعلام نموده اگر مشتریان اقدام به شرکت در این طرح ننمایند در آینده نیز شرایط محدود تر خواهد شد . بعبارتی شاید در آینده مشتریان مجبور باشند که بجای سوزوکی ویتارا ،پژو 405 تحویل بگیرند!!!

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

علي 1397/12/21
11:48:58

و همچنان همه نشسته اند و نظاره گر اند خدا لعنت كنه مسعول محترم ايران خودرو رو

آخرین مطالب