icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو شاسی بلند جدید سیف خودرو ، SWM G01 با چه قیمتی عرضه خواهد شد

شاسی بلند جدید سیف خودرو ، SWM G01 با چه قیمتی عرضه خواهد شد

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو -سیف خودرو هفته گذشته با فراهم آوردن امکان بازدید رسانه ها از شاسی بلند جدیدش با نام SWM G01 ،عملا از نشان تجاری جدیدش برای بازار ایران رونمایی کرد. این خودروساز قرار است در ابتدای امر دو مدل GO1 و G01 F را در کارخانه شرکت صنایع تولیدی مرتب خودرو بر روی خط تولید ببرد.سیف خودرو پیش از این با محصولات بیسو شانس خود را برای خودرو ساز شدن امتحان کرده بود که اتفاقا با بازخورد خوب مشتریان ایرانی همراه شده بود اما تحریم های ناعادلانه غرب علیه کشور و دیگر مشکلات باعث گردیده تا حدودی این شرکت برای تحویل تعهدات پیش فروش محصولات بیسو با مشکلاتی دست به گریبان گردد.

حالا ظاهر سیف خودرو که با عهدی طرف چینی خود روبرو گردید اینبار برند جدیدی را هدف قرار داده و قرار است بزودی دو شاسی بلند این دورگه چینی – ایتالیایی را روانه بازار نماید.اما انتشار اخبار و تصاویر این خبر در پردیس خودرو با سئوالاتی از سوی شما کاربران گرامی همراه بود که عمده آن به نحوه عرضه و قیمت آن باز می گشت. همین امر ما را واداشت که در این نوشتار به پاسخ این دو سئوال اساسی  بپرادازیم

در ابتدا باید گفت در حال حاضر تعداد 8 دستگاه از این SWM در دو نسخه G01 و G01 F به منظور تست و اخذ مجوز های لازم توسط سیف خودرو وارد کشور گردید و قرار است در آینده بسیار نزدیک روی خط تولید این شرکت به تولید نسبتا انبوه برسد. اما از آنجایی که سیف خودرو در تحویل محصولات بیسو و علی الخصوص بیسو T5 بدلایل اشاره شده ناتوان بوده است به نظر نمی رسد که محصولات جدید این شرکت به روش پیش فروش عرضه گردد لذا نباید به این زودی ها یا حداقل در سال جاری منتظر پیش فروش یا فروش SWM باشیم. البته طبق صحبت هایی که خبرنگار ما با منابع مطلع و البته موثق انجام داده، قرار است خروجی های اولیه خط تولید به خریداران بیسو T5 تعلق بگیرد که این امر بنابر تصمیم خود خریداران می باشد.همچنین طبق اخبار بدست آمده قطعات منفصله کراس اوور کوچکتر بیسو T3 وارد کشور شده و قرار است بزودی تولید این خودرو از سر گرفته شود لذا در صورت صحت این اخبار ،مشتریان بیسو T3 نباید نگران تحویل خودروی خود باشند.با این تفاسیر به نظر نمی رسد که سیف خودرو قصد داشته باشد که محصولات SWM را به این زودی ها به روش پیش فروش عرضه نماید چرا که در این صورت با واکنش نه چندان مثبت از سوی رسانه ها ،مردم و نهاد های ذیرربط روبرو خواهد شد.

اما در خصوص قیمت باید گفت که فعلا زود است که به برچسب قیمتی این خودرو بپردازیم چرا که با ممنوعیت واردات خودرو تولید کنندگان داخلی صنحه را بدون رقیب دیده و تا حدودی در قیمت گذاری دست بازی دارند.اما به هر حال دیگر تولید کنندگان چینی بازار نیز دارای کراس اوور های در حد محصولات SWM هستند و می توانند تا حدودی مانع قیمتگذاری بدون منطق این خودروها از سوی سیف خودرو شوند. اما اگر بخواهیم کمی دقیق تر شویم باید گفت این خودرو با توجه به امکانات و ظاهر جذابش با قیمتی در بازه 400 الی 450 میلیون تومان بفروش خواهد رسید ،در صورتی که در بازار ارزی کشور اتفاق خاصی رخ ندهد.

بعوان کلام پایانی باید اشاره کنیم که در شرایطی که بازار خودروی ایران بدلیل خود تحریمی و تحریم های بین الملی از حضور خودروهای با کیفیت خارجی بی بهره است  ،می توان این حرکت سیف خودرو را به فال نیک گرفت و در صورت موفقیت این شرکت در عرضه به موقع محصولات SWM باید منتظر واکنش بسیار خوب مشتریان به کراس اوور های جدید بازار سیف خودرو باشیم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب