icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو طراحی پلتفرم خودروی برقی در ایران خودرو

طراحی پلتفرم خودروی برقی در ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از طراحی پلتفرم خودروی برقی خبر داد و گفت: با جدیت درحال توسعه محصولات هستیم.

یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-«فرشاد مقیمی» افزود: محصول پژو ۴۰۵ طبق برنامه زمانبندی تعیین شده در تابستان از مدار تولید خارج خواهد شد و تولید آن فقط برای انجام تعهدات ادامه خواهد داشت.‌

وی با تاکید بر فرا رسیدن زمان برای نمود اثرات برنامه ها و اقدامات اجرایی، گفت: در روزهای پایانی سال ۹۸ از گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک رونمایی کردیم که در نیمه نخست امسال نوع دستی آن وارد بازار خواهد شد، همچنین برنامه تولید گیربکس ۶ سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) نیز برای بهمن ماه امسال هدفگذاری شده است.  

مقیمی بیان داشت: کاهش دو تا ۲.۵ لیتر مصرف سوخت بخشی از نتایج محیط زیستی بهره برداری از این نوع گیربکس است.

نهضت کاهش بهای تمام شده محصول

مدیرعامل ایران خودرو، از ابلاغ سیاست نهضت کاهش قیمت تمام شده در ایران خودرو خبر داد و افزود: بخش هایی مانند لجستیک و خرید که نقش قابل توجه و مهمی در کاهش قیمت تمام شده محصول دارند را شناسایی کرده ایم و با تعریف پروژه به دنبال کاهش هزینه در آن هستیم و نتایج این اقدامات را می توانیم در صورت‌های مالی ۶ ماه نخست امسال شاهد باشیم.

وی، این گروه صنعتی را صرف نظر از دولتی یا خصوصی بودن سرمایه ملی برای کشور دانست که تاثیر زیادی در صنعت و اقتصاد دارد و گفت: در مجموع ۲ تا ۲.۵ درصد شاخص تولید ناخالص داخلی و ۲۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت، متعلق به صنعت خودروسازی است.

مقیمی اضافه کرد: بیش از ۶۰ رشته و فعالیت صنعت کشور به خودروسازی وابسته است که این نشان دهنده اثربخشی آن در صنعت و اقتصاد کشور است.

مقابله با آثار تحریم

مقیمی، با بیان اینکه صنعت خودرو سال گذشته را در شرایط خوبی آغاز نکرد و با تعهدات بالایی به مشتریان مواجه بود، به مسایل ایجاد شده به واسطه تحریم ها اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷ به دلیل ترک بازار توسط شرکای خارجی، تعهدات به مشتریان به صورت معوق درآمد، در حالی که بخشی از وجه محصولاتی که دیگر قابل عرضه نبودند از مشتریان دریافت شده بود.

وی ادامه داد: این موضوع هزینه های مضاعفی را برای ایران خودرو ایجاد کرد تا علاوه بر سود مشارکت پیش فروش، جریمه دیرکرد بیش از ۳۰ درصد را به مشتریان پرداخت کند، از سویی دیگر تغییرات چندباره در شاخص های کلان اقتصاد کشور از جمله نرخ ارز، مواد اولیه، دستمزد و غیره سبب افزایش بهای تمام شده محصول شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر اینکه از هیچ تلاشی برای حل و فصل مشکلات دریغ نکرده ایم، اظهار داشت: در این شرایط منابع تامین برخی قطعات و مواد اولیه را تغییر دادیم تا بتوانیم بخش زیادی تعهدات خود را هر چند با تاخیر انجام دهیم.

مقیمی درباره شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو نیز گفت: با اصلاح ساختار در ایران خودرو که همچنان ادامه دارد، ۱۰۶ شرکت زیرمجموعه این خودروساز درحال فعالیت هستند.

ایران‌خودرو، شرکت ۳۰ هزار میلیاردی

وی، خروج از ماده ۱۴۱ و بازگرداندن تولید به شرایط عادی را از جمله اهداف تعیین شده در نیمه دوم سال گذشته برشمرد و گفت: با توجه به این که در ماده ۱۴۱ قانون تجارت قرار گرفته بودیم امکان استفاده از منابع بانکی برای تزریق به تولید وجود نداشت، با کمک وزیر صنعت و مساعدت شورای پول و اعتبار مهلت ۶ ماهه ای را برای افزایش سرمایه و خروج از ماده ۱۴۱ دریافت کردیم که در مدت مدت چهار ماه توانستیم با تجدید ارزیابی دارایی ها از شمولیت این ماده خارج شویم.

مقیمی خاطرنشان کرد: اکنون ایران خودرو با افزایش حدود دو هزار درصدی سرمایه، مجموعه‌ای با ارزش دارایی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان و بزرگ‌ترین خودروساز کشور است.

برنامه تولید حداقل۵۰۰ هزار دستگاه خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه تولید روزانه فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته، از تولید و عرضه دستکم ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به افزایش پرداخت‌های روزانه به قطعه‌سازان از ۳۰ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته به بیش از ۸۰ میلیارد تومان در ماه‌های پایانی سال، افزود: با پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار و تزریق کامل آن به شبکه تامین، توانسته‌ایم بخش زیادی از مطالبات سنواتی قطعه سازان را پرداخت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برخلاف گذشته، ایران خودرو چک برگشتی ندارد و همین موضوع و رفتارهای مالی حساب شده سبب افزایش اعتبار این گروه صنعتی نزد سازندگان و افزایش انگیزه برای همکاری شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تعداد عرضه خودرو به بازار توسط ایران خودرو را بیش از ۴۱۲ هزار دستگاه در سال گذشته اعلام کرد و گفت: تولید در سال گذشته در شرایطی انجام شد که صنعت خودرو کشور در نوک پیکان تحریم‌های آمریکا قرار داشت، اما توانستیم با کمترین وابستگی به منابع خارجی و با تکیه بر توان متخصصان و مهندسان داخل کشور این تعداد تولید را رقم بزنیم.

برچسب ها:

صنعت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب