icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو عدم ترخیص خودروهای وارداتی با وجود تکمیل مراحل ترخیص

عدم ترخیص خودروهای وارداتی با وجود تکمیل مراحل ترخیص

با وجود ممنوعیت دو ساله واردات خودرو فعالیت‌های شرکت‌های نمایندگی رسمی به بیراهه رفته و با وجود تغییرات لحظه‌ای قوانین واردات خودرو، این شرکت‌ها نمی‌توانند خود را با این شرایط پر التهاب و مشکل هماهنگ کنند. حال بعد از اینکه دوماه از مصوبه ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک گذشته و از مجموع ۱۳ هزار خودرو تنها ۲۰۰ خودرو ترخیص شده است. ممنوعیت واردات خودرو در حالی انجام شد که بسیاری از این خودروها از قبل توسط نمایندگی‌ها به خریداران نهایی فروخته شده بود.

جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-ولی ملکی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: وزارت صمت برای اجرای مصوبه هیات دولت دستور‌العملی را صادر کرده که می‌توانند مشکلات خودروهای تعیین تکلیف شده را حل کند. ترخیص این خودروها با طی روال اداری در کشور انجام می‌شود و ۲۰۰ خودرو نیز ترخیص شده است. اما مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نظر دیگری دارد. وی می‌گوید: وزیر صنعت صدای واردکنندگان خودرو را شنیده اما علت کندی سرعت ترخیص خودروها نشان از نبود نظارت در این زمینه دارد.
ارزش سرمایه خریداران خودروهای وارداتی توسط دولت حفظ شده است
ولی ملکی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ارزیابی روند ترخیص خودروهای تعیین تکلیف شده در گمرک بیان داشت: ترخیص خودروهای تعیین تکلیف شده در گمرک در حال انجام است، اما بررسی موضوع تخلف و بررسی خودروها زمان‌بر است. حال با ترخیص این خودروها می‌توان نرخ خودروهای وارداتی در بازار را تعدیل کرد.وی ادامه داد: تصمیم‌گیران دولتی و خصوصی در حال پیدا کردن راهکاری برای ترخیص مقرون‌به‌صرفه این خودروها در این شرایط دشوار اقتصادی هستند، اما خوشبختانه این تصمیم در حال اجرا بوده و شاهد ترخیص خودروها در گمرکات جنوبی کشور هستیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نحوه محاسبه مابه‌التفاوت ارزی برای ترخیص خودروها اصولی است یا خیر، گفت: تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات خودرو به علت جلوگیری خروج ارز از کشور در وضعیت دشوار اقتصادی بود و بعد از این تصمیم متاسفانه برخی از خودروها بعد از ابلاغ این قانون با مشکل مواجه شدند و باعث شد به خریداران و شرکت‌های نمایندگی خسارت وارد شود. با توجه به شرایط پیش آمده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید برای جبران حقوق از دست رفته مردم ورود کند.

برچسب ها:

ترخیص خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب