icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو عضویت کشورمان در مجمع جهانی وسایل نقلیه کلاسیک

عضویت کشورمان در مجمع جهانی وسایل نقلیه کلاسیک

دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از عضویت کشورمان در مجمع Fiva خبر داد و گفت: ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد.

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از عضویت کشورمان در مجمع Fiva خبر داد و گفت: ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد.

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" ، به نقل از  روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، فیوا یا Federation Internationale des Vehicales Anciens سازمانی جهانی در راستای حمایت از خودروها و به طور کلی وسایل نقلیه تاریخی در سراسر جهان است که بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از ۸۵ ارگان و ۶۲ کشور جهان عضو آن هستند.

وی در ادامه افزود؛ این سازمان با ایده‌ای ساده و با هدف حفظ حقوق وسایل نقلیه کلاسیک که میراث صنعتی جهان به شمار می‌روند، در سال ۱۹۶۶ تاسیس و بالاترین مرجع حقوقی وسایل نقلیه کلاسیک در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود.

این سازمان جهانی که وسایل نقلیه مکانیکی کلاسیک از تراکتور گرفته تا موتورسیکلت را تحت پوشش و حمایت دارد، مالکین خودروها، موتورسیکلت‌ها و… کلاسیک با سن بیش از ۳۰ سال را تشویق می‌کند تا در چهارچوب ایمنی و مقررات جهانی تردد کنند.

ضمنا این سازمان برای کلاسیک‌های با ارزش در جهان ID کارد شناسایی جهانی نیز صادر می کند که در حفظ و نگهداری و ارزش گذاری آنها اهمیت به سزایی دارد.

دکتر رامین صالح خو در خصوص عضویت ایران در فیوا گفت: این یک امتیاز ویژه در حوزه کلاسیک برای ایران است و در رای گیری مجمع که با هدف عضویت یا عدم عضویت ایران در مجمع فیوا برگزار شد، حتی یک رای منفی هم برای کشورمان داده نشد و با حداکثر آرا ایران به عضویت فیوا درآمد و کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان نماینده فیوا در ایران انتخاب شد.

مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون در ادامه خاطر نشان ساخت: فیوا همکاری مشترکی در برگزاری مسابقات در حوزه کلاسیک با فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) و موتورسواری (FIM) دارد.

ضمنا از حقوق وسایل نقلیه کلاسیک در برابر قوانینی که مانع از تردد آنها می‌شود نیز دفاع می‌کند. از جمله فعالیت‌های فیوا با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی مثل یونسکو و فدراسیون‌های جهانی موتورسواری و اتومبیل رانی باید به برگزاری رالی کلاسیک میل ملیا و لوکزامبورگ در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب