icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قرار داد ریگان موتور و شریک چینی اش امضا شد

شاسی بلند های جدید چینی بازار ایران مشخص شدند

قرار داد ریگان موتور و شریک چینی اش امضا شد

شرکت ریگان موتور از زیر مجموعه های کرمان موتور به تازگی قرار داد تولید و عرضه محصولات دو برند چینی را نهایی کرده است.

شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری"پردیس خودرو"ریگان موتور حدود 10 سال پیش توسط کرمان موتور به منظور تحقیق و توسعه در بخش  قطعات خودروهای تولیدی این شرکت تاسیس گردید تا بتواند در خود کفایی کرمان موتور در تولید محصولاتش کمک شایانی داشته باشد.در طول این سالها ریگان موتور تولید برخی از قطعات محصولات JAC و محصولات ZF آلمان را برعهده داشت .روند داخلی سازی قطعات محصولات چینی کرمان موتور توسط این شرکت ادامه داشت تا 2 سال پیش خبری کم رنگ در خصوص تولید خودرو توسط ریگان موتور رسانه ای گردید.ظاهرا کرمان موتور که از تولید محصولات چینی در بازار ایران راضی به نظر می رسید و تمامی شرکت های اقماری این قطب جدید خودروسازی ایران در بازار کاملا موفق عمل کرده بودند قصد دارد بازوی دیگر را در بخش عرضه محصولات چینی جدید به بازار ایران اضافه نماید. از همین رو ریگان موتور در سکوت خبری محض بر روی هدف جدید کرمان موتور متمرکز شد و به سراغ خودرسازهای چینی که هنوز پای آنها به بازار ایران باز نشده است رفته به آرامی توانست مقدمات حضور در بازار ایران را مهیا کند تا در نهایت در مورخه 96/08/26 قرار داد امضای آن با دو شرکت چینی نهایی گردید. به عبارتی دیگر باید در آینده نه چندان دور منتظر محصولات جدید ریگان موتور در بازار ایران باشیم.

اما حتما شما هم بعنوان خواننده تا کنون نام دو برند چینی Hawtai و Changfeng Liebao را نشینده اید . البته جای تعجب ندارد چرا که بعضا خود چینی ها هم دو برند مذکور را نمی شناسند . Hawtai و Changfeng Liebao در طول فعالیت خود هیچگاه در بین 10 برند برتر چین جای نگرفته و نتوانسته اند به فروش قابل توجه ای دست یابند و عملا این آنها را باید جزو ناشناخته ترین خودروسازان جهان رده بندی کرد.

Hawtai متعلق به Hawtai Motor Group ،خودروسازی چینی تازه کاری نیست و این شرکت از سال 2002 تا 2010 همکاری نزدیکی با هیوندای کره جنوبی داشته و در تمامی محصولات این شرکت رد پای طراحی هیوندایی دیده می شود.این شرکت چینی سبد محصولات متنوعی دارد و حتی برخی از محصولات این شرکت با پیشرانه دیزلی عرضه می گردد که کمتر در دیگر محصولات چینی شاهد آن بوده ایم. خودروسازی Hawtai سالانه تولید 350 هزار دستگاه را در توان خود دارد که در صورت حضور در ایران این اعداد رشد خواهد داشت.همچنین عمده فعالیت های Hawtai بر روی تولید شاسی بلند و کراس اور ها متمرکز شده و شاید دلیل انتخاب این شرکت بعنوان شریک تجاری ریگان موتور همین موضوع بوده است. Hawtai A25 گزینه مورد نظر ریگان موتور از بین محصولات این خودرو ساز چینی است که قرار است در بازار ایران عرضه شود. همانطور که اشاره شده بیشتر تولیدات این شرکت با رنگ و بوی هیوندای اجین شده است و Hawtai A25 هم از نظر ظاهری کاملا از هیوندای سانتافه الگو برداری شده است. Hawtai A25 کراس اوری کوچک با ظاهری شرقی بوده که قرار است با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر عرضه گردد. این خودرو به کمک این موتور توانی برابر با 155 اسب بخار و گشتاوری برابر با 214 نیوتن بر متر را تولید می کند که برای این خودرو تا حدودی مناسب به نظر می رسد.

 

اما Changfeng Liebao دیگر خودرو ساز منتخب ریگان موتور از هزار توی خاصی برخودار است چرا که این کمپانی زیر مجموعه برندی با نام Liebao قرار دارد که خود این شرکت زیر نظر Guangzhou Automobile Group فعالیت می کند. اما این پایان کار نیست که چرا کمپانی مادر تمامی نام های فوق GAC Changfeng Motor خواهد بود. مشخص است بعد از کلی زیر شاخه به نامی رسیدیم که شاید برای ما ایرانیها کمی آشنا باشد.چرا که برخی از محصولات کمپانی GAC در ایران به تعداد محدودی تولید و عرضه شده اما نتوانست مانداگار باشد. اما حالا شاید مسیر جدید پیش گرفته شده از سوی ریگان موتور بتواند این برند چینی را در ایران ماندگار کند.

Leopaard CS10 محصول مورد نظر ریگان موتور از بین تمامی محصولات این شرکت می باشد که در سال 2015 رونمایی شد. Leopaard CS10 از موتوری 2 لیتری توربوشارژر با بیشنه قدرت 175 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن بر متر بهره می برد.

البته به نظر می رسد که ریگان موتور باید فکری به خاظر نامهای سخت این خودرو در زبان فارسی بکند چرا که برای تلفظ نام این خودروها به زبان فارسی باید کلی انرژی  گذاشت .

در خصوص قیمت Leopaard CS10 و Hawtai A25 خیلی زود است اظهار نظری گردد ولی باید قیمتی فراتر از 90 میلیون را برای انها متصور شد.

قرار داد ریگان موتور و شرکای خارجی اش به تازگی منعقد شده است و مشخص نیست که اجرایی شدند این قرار داد چه مقدار زمان خواهد برد.اما با توجه به سکوت خبری طولانی مدت کرمان موتور به نظر می رسد که کارهای ابتدایی انجام شده و باید بزودی شاهد محصولات این دو برند چینی باشیم.

بهتر است بخوانید

نقد و بررسی لئوپارد CS10

نقد و بررسی هاواتای A25

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب