icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو فروشندگان قطعات یدکی تقلبی جرایمی سنگینی پرداخت خواهند کرد

فروشندگان قطعات یدکی تقلبی جرایمی سنگینی پرداخت خواهند کرد

عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو از فروش برخی قطعات تقلبی خودروها با برندهای مطرح در بازار خبرداد و گفت: نامه‌نگاری‌هایی با دولت انجام شده است تا برای این افراد جرایم سنگین در نظر گرفته شود.

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو از فروش برخی قطعات تقلبی خودروها با برندهای مطرح در بازار خبرداد و گفت: نامه‌نگاری‌هایی با دولت انجام شده است تا برای این افراد جرایم سنگین در نظر گرفته شود.

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"، رامین پیمان‌فر از فروش گسترده قطعات تقلبی خودروها با برند و بسته‌بندی کمپانی‌های خودروساز در بازار خبرداد و گفت: برخی مراجعه‌کنندگان به تعمیرگاه‌های مجاز خودروسازان تصورشان بر این است که قطعات یدکی مورد استفاده در تعمیرات از سوی تعمیرگاه‌ها، قیمتی بالاتر از بازار دارد و بنابراین معتقدند که مراجعه به نمایندگی‌های مجاز، هزینه آنها را برای تعویض قطعات و تعمیر، بالا می‌برد.

عضو انجمن خدمات پس از فروش خودرو افزود: این در شرایطی است که برخی فروشندگان لوازم یدکی در بازار، قطعات یدکی تقلبی را با بسته‌بندی برندهای مطرح و خودروسازان در بازار به فروش می‌رسانند که قیمتی کمتر از قیمت قطعات اصلی عرضه شده در نمایندگی‌ها دارند، در حالی که برخی نمایندگی‌های خودروسازان، از تعویض قطعات حاشیه سود اندکی دارند و ترجیح می‌دهند که بخش تعمیر و خدمات را از نمایندگی خود حذف کنند، در حالی که این یک اجبار است که در کنار فروش خودرو، باید خدمات پس از فروش نیز داده شود.

وی تصریح کرد: از طریق انجمن صنفی خدمات پس از فروش پیگیر این هستیم که دولت تدبیری بیاندیشد که برای افرادی که قطعات تقلبی خودروها را به جای قطعات اصلی و در بسته بندی و با برند خودروسازان عرضه می‌کنند، جرایم سنگینی در نظر گرفته شود تا قطعات بی کیفیت، به نام تولیدکنندگان و خودروسازان تمام نشود.

به گفته پیمان‌فر، میانگین مراجعه خودروها به تعمیرگاه‌ها ۲٫۸ اعلام شده و البته هدفگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که این رقم ظرف مدت ۴ سال به یک برسد، این عدد بر اساس تعداد خودروهای مراجعه شده نسبت به کل تولید خودرو در بازه زمانی خاص محاسبه می شود و البته ما برنامه ریزی کرده‌ایم که ظرف مدت کمتر از ۴ سال به رقم یک برسیم.

وی اظهار داشت: شرکت‌های خوب در زمینه خودرو، تنها به جایگاه تولید با کیفیت نمی‌اندیشند، بلکه به خدمات پس از فروش مناسب و به دلخواه مشتری هم فکر می کنند. بنابراین اگر خودروسازی می خواهد حضور پایداری در بازار ایران داشته باشد، باید به خدمات پس از فروش هم فکر کند؛ چراکه خرید خودرو فرآیندی زمان بر نیست، اما استفاده از آن فرآیندی ۵ تا ۱۰ ساله دارد که در طول این مدت باید به نحوی پشتیبانی شود، بنابراین یکی از اقدامات جدید خودروسازان به ویژه خودروسازان چینی، سرمایه گذاری در حوزه قطعات یدکی است.

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

برچسب ها:

قطعات یدکی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب