icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ماجرا مبالغ پیش فروش سایپا و خرید سهام خودورسازی بزرگ چه بود

ماجرا مبالغ پیش فروش سایپا و خرید سهام خودورسازی بزرگ چه بود

چند روزی است که در خصوص محاسبات اغراق شده، بسیاری این خبر که درباره برابری کل مبلغ پیش‌خرید از سایپا با ارزش شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند بنز، لامبورگینی شورولت و... است را در خبرگزاری‌ها دست به دست می‌چرخانند.  منبع این خبر در ابتدا از روزنامه‌ای مانند جمهوری سلامی  بود

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-در این خبر آمده بود:

چند روز پیش 50 هزار نفر نه 6 میلیون نفر (تعداد 120 برابر شده است بنابراین تمام محاسبات باید بر این عدد تقسیم شوند) پول منتقل کردند بحساب شرکت سایپا.هر نفر بین 11 تا 21 میلیون تومان به میانگین 14.625 میلیون تومان و نه 25 میلیون تومان(یعنی باید هر عدد بعد را بر حدود 1.70 نیز تقسیم کنیم)، یعنی 731 میلیارد تومان و نه 150هزار میلیارد تومان. اگر ارزش فعلی بازار آزاد دلار را اعمال کنیم میشود بعبارتی 64 میلیون دلار نه (13)میلیاردلار. و اگر ارزش فعلى دلار در بازار مبادله‌اى را اعمال کنیم مى شود 92 میلیون دلار   و نه (19) میلیارد دلار و اگرقیمت دلار دولتى حساب کنیم مى شود 170 میلیون دلار و نه (35) میلیارد دلار. یعنی یک بنز و لامبورگینی مدل بالا شاید بتوان با تخفیف خرید.

ادامه خبر نیز به صورت زیر ادامه داشت.

اگر ملت بخواهند در یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور سهیم باشند با همین مبلغ پول میتوانستند یکى از شرکتهای بنـــز، BMW، لامبورگینی، شورولت، فورد، GMC، تویوتا، KIA و فیات را بطور کامل خریداری و بصورت سینه خیز به ایران احضار کنند..!، که ضمن اشتغالزائی کل بیکاران جوان متخصص وتحصیل کرده ایران، و ضمن کسب سود کلان، رونق کامل میشد و دغدغه حداقل دستمزد را هم نمیداشتیم...

ولی صد افسوس که ملت به اینگونه مسیرهای رشد توجه نمیکنند و پولهای خود را به جیب سایپا سرازیر میکنند که تابوت خود را پیش خرید کنند..!

از این موضوع غافل بودند که سایپا با همین پول میتواند 15 بار شرکتش را شخم بزند و از نو بسازد.

تولید نه (9) سال شرکت پیش فروش شد و زمان تحویل هم به نرخ روز محاسبه قیمت انجام میشود..!

در ادامه ساپیا اینچنین جواب داد:

مدیرمسئول محترم روزنامه وزین جمهوری اسلامی
باسلام
احتراماً پیرو انتشار مطلبی در ستون صفحه سه آن روزنامه در تاریخ 24/6/97 باعنوان "تا مشکل فرهنگی ما مردم حل نشود، مشکل اقتصادی حل نخواهد شد" که به موضوع پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا اشاره دارد و حاوی مطالب و موضوعات اشتباه است، خواهشمند است جوابیه ذیل را در همان صفحه و ستون منتشر فرمایید.
متن جوابیه
"گروه خودروسازی سایپا در طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات خود، تعداد 50 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرد و این تعداد خودرو نیز توسط 50 هزار نفر ثبت‌نام شد؛ بر همین اساس عدد 6 میلیون نفر، نادرست است.
در این طرح، خریداران بنابر خودروی درخواستی، از 11 تا 19 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به حساب سایپا واریز کردند و عدد "هر نفر 25 میلیون تومان" که در مطلب مذکور درج شده، صحیح نیست.
50 هزار دستگاه خودرو، تولید حدود 20 روز گروه خودروسازی سایپا است؛ این موضوع که سایپا خودروهای تولید 9 سال را پیش‌فروش کرده، کاملاً اشتباه است.
درخصوص این مثال که مردم با همین مبالغ شرکت‌های بنز، بی‌ام‌دبلیو و... را بخرند و به‌صورت سینه‌خیز به ایران احضار کنند نیز حتماً مستحضرید که شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها علیه ایران موجب شده شرکت‌های گوناگون خارجی اقدام به خروج از صنعت و اقتصاد ایران کنند؛ حال چگونه ممکن است شرکت‌های یادشده در مطلب مذکور حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران و حضور در چرخه تولید و صنعت کشور شوند؟
از روزنامه باسابقه و صاحب سبک جمهوری اسلامی، پس از سال‌ها فعالیت مطبوعاتی در ایران، انتظار می‌رود مطالبی کاملاً مستدل و مستند را منتشر کرده و از انتشار مطالب نادرست و
سرشار از آمار و ارقام غلط آن‌هم از سوی افراد ناشناخته که اطلاعات صحیح و دقیقی از موضوعات ندارند، بپرهیزد. روشن است نگارنده این یادداشت بدون شناخت کامل از صنعت خودروسازی کشور و خودروسازی جهانی، حتی درباره ارزش واقعی برند و دارایی‌های بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هم دانسته‌های کافی نداشته و تنها با مطالعه لطیفه‌های منتشره در فضای مجازی، اقدام به نگارش یک یادداشت بی‌پایه و اساس کرده که متأسفانه روزنامه وزین جمهوری اسلامی هم آن‌را منتشر کرده است."

اداره ارتباط با رسانه‌ها و نشر اطلاعات
گروه خودروسازی سایپا

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

محسن 1397/6/26
10:55:13

اصلا مهم نیست که روزنامه‌ها چه دروغ تازه و یا جانبداری خاصی انجام می‌دهند اما در محاسبات شما هم محل بحث بسیار است. متن روزنامه تعداد افرادی که خرید کرده‌اند را ذکر نکرده، بلکه تعداد افراد مراجعه کننده به سایت را در همان لحظات اعلام کرده که قطعا هر کس در آن ساعت بازدید داشته قصد خرید هم داشته. نکته مهم‌تر اینکه شما بعد از محاسبه عدد نهایی و تبدیل آن با دلار دولتی، عددی حدود ۱۷۰میلیون دلار را بدست آورده‌اید که در کمال تعجب اعلام شده یک خودرو از این کارخانه‌ها با تخفیف!!! شما احتمالا اشتباهتان بر سر این بوده که میلیون دلار را با هزار دلار اشتباه گرفته‌اید. مرسدس می‌باخ در حدود چهار صد هزار دلار قیمت می‌خورند و شما با صد د هفتاد میلیون دلار در حدود ۴۲۵ مرسدس میباخ خریداری کنید. امیدوارم که محاسبات تصحیح شود.

آخرین مطالب