icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مجلس پرونده واردات خودرو را به قوه‌قضائیه برد

مجلس پرونده واردات خودرو را به قوه‌قضائیه برد

روز گذشته، نمایندگان مجلس با توجه به واردات غیرقانونی خودرو و همچنین پیگیری این موضوع از سوی دولت، پرونده تشکیل شده در این زمینه را به قوه‌قضائیه ارسال کردند.

سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-بر این اساس مجلس شورای اسلامی دیروز شاهد قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص موضوع توقف ثبت‌سفارش‌های خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو توسط سخنگوی این کمیسیون بود که نهایتا این گزارش با 157 رای موافق، 7 رای مخالف و 9رای ممتنع از 211 نماینده حاضر به قوه‌قضائیه ارجاع داده شد. همان طور که اشاره شد، گزارش قرائت شده توسط کمیسیون صنایع مجلس ازدو بخش تشکیل شده بود، بخش اول در ارتباط با واردات خودروهایی که ثبت‌سفارش قانونی نداشتند و بخش دوم نیز مربوط به افزایش تعرفه خودروهای وارداتی از سوی دولت در دی‌ماه سال گذشته بود. به این ترتیب در حالی نمایندگان گزارشی در ارتباط با تخلف صورت‌گرفته در ثبت‌سفارش غیرقانونی تهیه و آن را به قوه‌قضائیه ارجاع داده‌اند که پیش از این نهاد قضایی به این پرونده ورود کرده بود.

در اوایل مرداد‌ماه سال‌جاری جعفر دولت‌آبادی، دادستان تهران، از دستگیری سه نفر از مدیران شرکت‌های وارد کننده و همچنین 6 نفر دیگر در این ارتباط خبر داد. با توجه به اینکه قوه‌قضائیه پیش از این، رسیدگی به تخلفات صورت‌گرفته در ثبت‌سفارش غیرقانونی را در دستور کار قرار داده بود، مشخص نیست به چه دلیل نمایندگان باز هم گزارش خود را در این زمینه به قوه‌قضائیه ارجاع داده‌اند.   در همین حال اما اقدام نمایندگان در ارجاع تخلفات دولت در ارتباط با افزایش تعرفه وارداتی‌ها به قوه‌قضائیه را می توان اقدامی بی‌سابقه دانست.  این در حالی است که استفاده از ابزار تعرفه‌ای برای کنترل بازارهای مختلف، از اختیارات دولت است. البته نمایندگان تلاش کردند تا موضوع افزایش تعرفه‌ها را با توجه به قانون هوای پاک و تاثیری که این افزایش روی کاهش روند اسقاط خودروهای فرسوده داشته به‌عنوان تخلف دولت مطرح کنند تا محملی برای ارجاع آن به قوه‌قضائیه بیابند.

برچسب ها:

تخلف خودرویی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب