icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو محبوبترین خودروی عضلانی تمام دوران - کامارو

محبوبترین خودروی عضلانی تمام دوران - کامارو

در تالار افتخارات شورولت کامارو می توان القابی چون محبوب ترین عضلانی جنرال موتورز، یکی از محبوب ترین خودروهای عضلانی تمام دوران، یکی از محبوب ترین لاین های شورولت در تمام دوران، یکی از شناخته شده ترین پلت فرم های طراحی شده دنیای خودرو تا به امروز و ... را مشاهده کرد.

شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: در تالار افتخارات شورولت کامارو می توان القابی چون محبوب ترین عضلانی جنرال موتورز، یکی از محبوب ترین خودروهای عضلانی تمام دوران، یکی از محبوب ترین لاین های شورولت در تمام دوران، یکی از شناخته شده ترین پلت فرم های طراحی شده دنیای خودرو تا به امروز و ... را مشاهده کرد.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" کامارو یکی از پرافتخاترین خودروهای جهان محسوب می شود. جنرال موتورز تحت برند شوولت تا کنون 5 نسل مختلف از این خودرو را روانه بازار ساخته که همگی از منظر طراحی جز موفق ترین خودروهای دوران خود و یا بهتر بگوئیم تمام دوران ها بوده اند.

هنوز هم یکی کاماروی دهه 70 دلبری های خاص خود را در خیابان ها دارد. در تالار افتخارات شورولت کامارو می توان القابی چون محبوب ترین عضلانی جنرال موتورز، یکی از محبوب ترین خودروهای عضلانی تمام دوران، یکی از محبوب ترین لاین های شورولت در تمام دوران، یکی از شناخته شده ترین پلت فرم های طراحی شده دنیای خودرو تا به امروز و ... را مشاهده کرد.

در این میان کامارو نزد تیونرها و گاراژ های شخصی نیز محبوبیتی باورنکردنی دارد. این خودرو آنقدر جذاب طراحی شده که همواره شاهد اجرای پروژه های تیونینگ روی نسل های مختلف آن هستیم.

یکی از مطرح ترین کارشناسان خودرویی درباره کامارو می گوید: آنچه که باعث محبوبیت کامارو برای چند دهه شده تنها محصولی که مشتری تحویل می گیرد نیست بلکه آن روحی است که طراحان جنرال موتورز در کالبد این عضلانی دمیده اند.

شورولت کامارو در جنرال موتورز در مدل های مختلفی از هر نسل ارائه شده است که هر کدام مشخصات خاص خود بویژه در قسمت موتور را دارند.

برای امروز یک ماجراجویی جذاب در دنیای خودرو با شورلت کامارو خواهیم داشت تا با تعدادی از سریع ترین کاماروهای تمام دوران آشنا شویم.


شورولت کامارو اس ال پی زد ال وان مدل سال

 کامارو

 

 

این کاماروی قدرتمند طی 3.1 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست می یابد. در قسمت موتور آن از یک قلب تپنده 8 سیلندر 16 سوپاپ استفاده شده که خروجی این مجموعه برابر با 750 اسب بخار است. گشتاور آن نیز برابر با 724 پوند فوت اعلام شده است.


شورولت کامارو هنسی اچ پی ایی 700

 کامارو

 

این مدل از کامارو در سال 2010 عرضه و سر و صدای زیادی به پا کرد. در رکوردهای ثبتی طی 3.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. موتور آن در مقایسه با اس ال پی زد ال وان مقداری کوچک تر است اما همچنان صدای غرش آن دیوانه کننده به نظر می رسد. 8 سیلندر با 16 سوپاپ خروجی برابر با 726 اس بخار را تولید می کند. گشتاور مجموعه نیز برابر با 741 پوندفوت است.


شورولت کامارو اس اس زد ال 575 مدل 2010

 

کامارو

 

در رکوردهای ثبتی طی 3.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. در قسمت موتور از یک بلوک آلومنیومی 8 سیلندر با 16 سوپاپ استفاده شده است. این موتور 6.2 لیتری تا 575 اسب بخار خروجی دارد. گشتاور مجموعه نیز برابر با 550 پوند فوت است.


شورولت کامارو کالاوی اس سی 552 مدل 2010

 

کامارو

 

در سال 2010 یکی از سریع ترین های بازار بود. موتور 8 سیلندر آن از لاین ال اس تری تا 552 اسب بخار خروجی دارد. گشتاور مجموعه نیز برابر با 541 پوندفوت است. در رکوردهای ثبتی طی 3.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت.


شورولت کامارو کانورتیبل زد ال وان مدل 2013

 

کامارو

 

در رکوردهای ثبتی طی 4.0 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. خروجی موتور 8 سیلندر آن برابر با 580 اسب بخار اعلام شده است. گشتاور مجموعه نیز برابر با 556 پوندفوت است.


شورولت کامارو زد 28 مدل 2014

 

کامارو

 

 

زد 28 در سال 2014 مقداری آرامتر شده بود، اما همچنان حرف های زیادی برای گفتن دارد. این مدل در رکوردهای ثبتی طی 4.1 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. خروجی آن برابر با 505 اسب بخار و گشتاور مجموعه نیز برابر با 481 پوندفوت اعلام شده است.


شورولت کامارو کانورتیبل اس اس وان الی ایی مدل 2013

 

 

کامارو 

این مدل در رکوردهای ثبتی طی 4.2 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. برای قسمت موتور از یک قلب تپنده 6.2 لیتری استفاده شده که خروجی آن برابر با 426 اسب بخار است.

شورولت کامارو اس اس وان ال ایی

 

کامارو

 

 

همانند مدل کانورتیبل خود 426 اسب بخار خروجی و گشتاوری برابر با 420 پوند فوت دارد. اما در رکوردهای ثبتی مقداری ضعیف تر عمل کرده و طی 4.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت.


شورولت کامارو زد ال وان مدل 1969

 

کامارو

 

نوبت به یک عضو کهنه کار این لیست رسیده است. زد ال وان با موتور 8 سیلندر خود برای آن زمان عملکردی جادویی داشت. 430 اسب بخار برای آن دوران حقیقتا بی نظیر است.


شورولت کامارو اس اس مدل 1969

 

کامارو 

 

 

کامارو در سال 1969 از موتور ال 78 روی کامارو اس اس خود استفاده کرد. این موتور آلومنیومی خروجی برابر با 375 اسب بخار داشت.


شورولت کامارو اس اس مدل 2010

 

 کامارو

 

این مدل در رکوردهای ثبتی طی 4.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. موتور 8 سیلندر آن خروجی برابر با 426 اسب بخار دارد و گشتاور مجموعه نیز برابر با 420 پوندفوت است.


شورولت کامارو اس اس ال پی اس اس مدل 1997

 

کامارو

 

برای این مدل از موتور ال تی 4 استفاده شده است که خروجی معادل 330 اسب بخار دارد.


شورولت کامارو اس اس مدل 1996

 

کامارو

 

 

در این مدل از موتور ال تی وان 8 سیلندر استفاده شده است که خروجی برابر با 310 اسب بخار دارد. این مدل در رکوردهای ثبتی طی 4.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت.


شورولت کامارو اس اس مدل 2000

 کامارو

 

 

این مدل متفاوت از موتور 8 سیلندر ال اس وان بهره می برد. خروجی قلب تپنده آن برابر با 325 اسب بخار است.


شورولت کامارو زد 28 مدل 1968

 کامارو

 

این مدل کلاسیک خروجی برابر با 290 اسب بخار داشت که برای دوران خود کاملا مناسب به نظر می رسد.


شورولت کامارو اس اس مدل 2002 نسخه ویژه سی و پنجمین سالگرد

 

کامارو

 

این مدل در رکوردهای ثبتی طی 5.1 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر در ساعت  دست یافت. نسخه ای با تولید محدود بود که از یک موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر در آن استفاده شد. خروجی موتور برابر با 310 اسب بخار اعلام شده است.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام

برچسب ها:

شورولتکامارو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب