icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو محصولات لوکسژن با آذیکو به ایران باز خواهد گشت

محصولات لوکسژن با آذیکو به ایران باز خواهد گشت

مدتی است که شایعاتی مبنی بر همکاری چراغ خاموش شرکت آذیکو با خودروساز تایوانی لوکسژن به گوش می رسد .حالا نیز تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تا حدودی زیادی بر حقیقت بودن این شایعات صحه می گذارد.

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-در تصاویر منتشر شده تعدادی از محصولات لوکسژن در بین محموله شرکت آذیکو مشاهده می شود که مطمئنا اتفاقی نیست چرا پیش از این هم طبق اخبار موثق موجود مشخص می کرد  که آذیکو بعد از قطع همکاری با سایک موتور چین و عدم توانایی در تولید محصولات "ام جی" حالا به سراغ تایوانی ها رفته تا بتواند محصولات لوکسژن را در ایران تولید نماید.در تصاویر منتشر شده لوکسژن S3 و لوکسژن U6 در بین محموله ای از ام جی 360 مشاهده می گردد و این امر به نوعی نشان می دهد که آذیکو تولید این دو مدل که یکی سدان و دیگر کراس اوور است را در دستور کار قرار داده است. البته این موضوع را شرکت آذیکو هنوز بصورت رسمی تایید نکرده که شاید دو دلیل عمده داشت باشد"

نکته اول این است که محصولات لوکسژن در سال 96 و 97 توسط شرکت "آرمان موتور کویر" با صرف هزینه زیاد در ایران بازاریابی و معرفی شد بطوریکه در نمایشگاه خودروی مختلف شاهد حضور متعدد محصولات لوکسژن در غرفه آرمان موتور کویر بودیم چرا که آرمان موتور در برهه زمانی توانسته بود بطور انحصاری نماینده رسمی محصولات لوکسژن در ایران را اخذ نماید و حتی زمزه هایی از موافقت جهت عقد قرار داد مونتاژ و تولید توسط این شرکت نیز به گوش می رسید . اما درست در زمانی که آرمان موتور کویر خود را برای عرضه رسمی محصولات لوکسژن آماده می کرد سایه سنگین تحریم خودروسازی تمام برنامه این شرکت را برهم زد و باعث گردید که هیچگاه این خودرو وارد بازار ایران نگردد.

از آن زمان تاکنون تمامی قعالیت شرکت آرمان موتور کویر به حالت تعلیق در آمد و دیگر خبری از محصولات لوکسژن نبود تا اینکه شایعات قرار داد همکاری آذیکو با لوکسژن رسانه ای شد . در این بین برخی به نوعی این حرکت آذیکو را برند ربایی نامیده و به دور از اخلاق حرفه ای می دادند چرا که شرکت آرمان موتور کویر در طول فعالیت خود هزینه زیادی را جهت بازاریابی و ارائه این محصول به مشتریان نمود .حالا که بازار کاملا با این برند آشنا شده است ،آذیکو از راه رسیده و قرار داد همکاری خود با لوکسژن را نهایی نموده تااز دست رنج لوکسژن ارتزاق نماید.

محموله لوکسين در بین محموله آذیکو

در مقابل هم کارشناسانی هستند که اعتقاد دارند بدلیل عدم فعالیت "آرمان موتور کویر" و رهایی این برند ،آذیکو این حق را داشته است که به سراغ لوکسژن برود و درخواست همکاری با این برند را نماید. البته باید به این نکنه نیز توجه داشت که شرکت آرمان موتور کویر قرار داد همکاری خود را با شرکت مادر در تایوان منعقد نموده است اما اطلاعات موجود فعلی نشان می دهد که آذیکو برای دور زدن تحریم قرار داد خود را با شرکت "دان فنگ" چین بعنوان شریک تجاری لوکسژن در چین منعقد نموده تا به نوعی با قرار داد واسطه خود مانع فشار های تحریمی شود.

نکته دوم عدم اطلاع رسانی آذیکو در خصوص این موضع ،دور ماندن از گزند آسیب احتمالی از تحریم هاست. لذا این شرکت تا نهایی شدن برنامه های خود قصد دارد بصورت چراغ خاموش به پیشبرد برنامه های خود اقدام نماید تا بتواند تا زمان عرضه محصول از تحریم های موجود دور بماند.

در نهایت آن چیزی که مشخص است در شرایط کنونی برد تایوانی لوکسژن از دست "آرمان موتور کویر" خارج شده و شواهد نشان می دهد که باید این برند را از آذیکو بخواهیم و در آینده نه چندان دور شاهد تولید محصولات این برند تایوانی در ایران باشیم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب