icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مدت معافیت خودروهای صفر کیلومتر از معاینه فنی اعلام شد

مدت معافیت خودروهای صفر کیلومتر از معاینه فنی اعلام شد

سرهنگ کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور اظهار داشت: مدت معاینه فنی خودروهای شخصی صفر کیلومتر 4 سال است. هموطنانی که معاینه فنی آنان به اتمام رسیده برای تمدید آن اقدام کنند تا در ایام نوروز با مشکل مواجه نشوند.

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در ایام نوروز مد نظر پلیس راهور است کنترل سلامت وسایل نقلیه و به همراه داشتن مدارک لازم است. وی در ادامه افزود: معاینه فنی یکی از شاخص‌های سلامت وسیله نقلیه می‌باشد که مورد تاکید است. بر همین اساس دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف شهر تهران خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشد را روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهد کرد. همچنین مسئله معاینه فنی در معابر برون شهر نیز توسط پلیس راهور کنترل خواهد شد.

سرهنگ کرمی اسد در ادامه تصریح کرد: مدت معاینه فنی خودروهای شخصی نو 4 سال است که بعد از اتمام ملزم به دریافت معاینه فنی از مراکز مجاز هستند و اگر خودرویی بدون معاینه فنی در کلان شهرها و معابر برون شهری تردد کند روزانه 50 هزار تومان و در سایر شهرها روزانه 30 هزار تومان جریمه خواهد شد.
وی با تاکید بر مراجعه به مراکز مجاز معاینه فنی، گفت: از هموطنانی که معاینه فنی آنان به اتمام رسیده با مراجعه به مراکز معاینه فنی مجاز اقدام به تمددید کنند تا اطلاعات معاینه فنی خودرو در سامانه یکپارچه معاینه فنی سیمفا ثبت شود زیرا مراکز معاینه فنی مجاز به این سامانه دسترسی دارند و زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند. همچنین معاینه فنی عمومی به صورت ویژه کنترل خواهد شد.
وی برای عدم توقیف خودروهای با خلافی بالای یک میلیون تومان نیز گفت: خودروهایی که بالای یک میلیون تومان تخلف دارند نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند و یا حداقل مقداری را پرداخت کنند تا این خودروهای شامل جریمه بالای یک میلیون تومان نباشند تا در مسیر توقیف نشوند.
وی در پایان بیان داشت: رانندگانی که بالای 30 نمره منفی داشته باشند حق رانندگی ندارند و گواهینامه آنها ضبط خواهد شد. از هموطنان می‌خواهیم که موارد ذکر شده را رعایت کنند تا سفر خوبی را سپری کنند.

 

برچسب ها:

معاینه فنی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب