icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مدل اتوماتیک پژو 301بعد از نسخه دستی وارد بازار می‌شود

مدل اتوماتیک پژو 301بعد از نسخه دستی وارد بازار می‌شود

مدیرعامل ساپکو گفت: پژو ۳۰۱ ابتدا در نسخه دستی و سپس دز نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می‌شود.

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو -منصور منصوری مدیرعامل ساپکو گفت: پروژه خودروی پژو 301 در دو مدل وارد بازار می‌شود و اول مدل دستی را خواهیم داشت. ساخت موتور با 80 درصد داخلی‌سازی انجام شده است. فعالیت ساخت مدل اتوماتیک نیز آغاز شده و بعد از گیربکس دستی به بازار می‌آید.

وی ادامه داد: این محصول استاندارد‌های 85 گانه را پاس می‌کند. طراحی و تولید بر اساس شرایط رقابتی یکی از نخستین اهداف پروژه است. سطح فناوری این خودرو بسیار متفاوت است و بسیار ارزش دارد. تولید قطعات جدید با استانداردهای بین‌المللی از جمله اهداف دیگر است. بستر لازم برای رشد زنجیره تامین در پروژه 301 تحقق پیدا کرد. تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین میزان ارزبری در این پروژه انجام خواهد شد. خودکفایی این محصول 61 درصد است که به 80 درصد خواهد رسید.

منصوری اظهار کرد: این نکته را باید گفت که در این پروژه با فولاد مبارکه و پتروشیمی برای ارتقا فنی همکاری داریم. در خصوص سالن بدنه‌سازی 38 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده همچنین حوزا قطعات 63 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. سه فاز 40، 60 و 80 درصد را برای خودکفایی در نظر گرفتیم. درحال‌حاضر مرز 61 درصد را گذراندیم.

وی گفت: خودروی 301 بدون کمک پژو ساخته می‌شود. شاخص‌های اصلی تامین‌کنندگان ساپکو این است که ابتدا همه شرکت‌های قطعه ساز در حیطه اختصاصی خود انتخاب می‌شوند. باید تمامی قطعات با حداکثر خودکفایی به تولید برسد و ما به سازندگان قطعات کمک می‌کنیم فعالیت‌های طراحی و توسعه را داشته باشند. توان سرمایه‌گذاری نیز متناسب با نیازهای پروژه صورت می‌پذیرد. حدود 198 سازنده داریم که 96 سازنده در این پروژه انتخاب شده‌اند.

منصوری در پایان اشاره کرد: در بحث خودکفایی موتور و گیربکس تولید ایران خودرو است. این خودرو قطعا 4 ستاره کیفی را دریافت خواهد کرد. این نکته را نیز باید گفت که از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت داخلی قطعات استفاده کرده‌ایم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب