icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مدیر عامل ایران خودرو :صنعت قطعه‌سازی ایران پیر و فرسوده است

در حاشیه افتتاح خط تولید دنا پلاس توربو

مدیر عامل ایران خودرو :صنعت قطعه‌سازی ایران پیر و فرسوده است

آقای هاشم یکه زارع در حاشیه افتتاح خط تولید دنا پلاس توربو در حضور رئیس مجلس گفت: صنعت قطعه‌سازی ایران پیر و فرسوده شده و اگر تحولات اساسی در این صنعت رقم نخورد در سال‌های آینده شاهد فاجعه در این صنعت خواهیم بود.

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" هاشم یکه زارع در مراسم افتتاح خط تولید محصولات جدید این شرکت که با حضور علی لاریجان رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت افزود: برای توسعه صنعت خودرو راهی جز تقویت صنعت قطعه‌سازی نداریم.

وی افزود: ۸۰ درصد از مواردی کیفی صنعت خودرو به قطعه‌سازی وابسته است و انتظار می‌رود با دولت و مجلس با ایجاد سازوکارهای لازم زمینه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را فراهم کنند تا این صنعت بتواند اهداف کیفی مد نظر خودروسازی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه حضور دکتر لاریجانی یک فرصت در صنعت خودرو محسوب می‌شود افزود: در حوزه نوسازی تاکسی‌ها و خودروهای تجاری فرسوده نیازمند حمایت هستیم تا از این طریق در بخش خودروهای تجاری میانگین مصرف سوخت را از ۶۰ به ۳۰ لیتر برسانیم.

وی با تاکید بر عزم ایران‌خودرو برای دستیابی به ۷۰ درصد ساخت داخل در قراردادهای جدید افزود: ممکن است یک قرارداد خوب بسته شود ولی درست اجرا نشود، ولی ما تمام توان خود را برای اجرای صحیح این قراردادها به کار بسته‌ایم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه ما معطوف به توان داخلی است، افزود: به همین دلیل تولید پلت فرم با همکاری پنج شریک خارجی، دانشگاههای صنعتی شریف و امیر کبیر و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور همکاری با شرکت های دانش بنیان داخلی را در دستور کار قرار داده ایم.

یکه‌زارع تصریح کرد: برای اجرای این طرح به بیش هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که لازم است با تخصیص منابع ارزان قیمت از این برنامه حمایت شود.

برچسب ها:

ایران خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب