icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مرسدس‌بنز S550 کوپه ۲۰۱۵

مرسدس‌بنز S550 کوپه ۲۰۱۵

یک سؤال از طرفداران مرسدس بنز دارم و آن این است، چند تا از محصولات مرسدس، در مدل پایه با خود موتور توربو دوقلو V-8 را به ارمغان می‌آورند؟

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: یک سؤال از طرفداران مرسدس بنز دارم و آن این است، چند تا از محصولات مرسدس، در مدل پایه با خود موتور توربو دوقلو V-8 را به ارمغان می‌آورند؟

 

پردیس خودرو - یک سؤال از طرفداران مرسدس بنز دارم و آن این است، چند تا از محصولات مرسدس، در مدل پایه با خود موتور توربو دوقلو V-8 را به ارمغان می‌آورند؟ جواب: تنها سه محصول وجود دارد، و هر سه آن‌ها بسیار ویژه و بسیار گران هستند، باقیمت بیش از ۱۰۰,۰۰ دلار. یکی از این شاهکارها، مرسدس بنز S550 4MATIC کوپه جدید است که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم. (کلاس G و GT S دو شاهکار دیگر می‌باشد.)در حقیقت، S550 4MATIC کوپه بیش از ۴۰۰ اسب بخار با خود به همراه دارد. در زیر کاپوت آن انجین V8 توئین توربو ۴.۷ لیتری قرارگرفته، که توان ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۳ نیوتن متر را با خود به ارمغان می‌آورد و این کوپه ۲۱۴۶ کیلوگرم را تنها در عرض ۴.۲ ثانیه از سرعت ۰ به ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای مقایسه، باید یادآوری کنیم که کوپه S63 4MATIC در ۳.۶ ثانیه و S65 در ۴.۰ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کردند. بدیهی است که سیستم تمام‌چرخ محرک ۴MATIC در S63 و S550 بسیار مفید است. در همین حال، S550 مسافت یک چهارم مایل را در ۱۲.۸ ثانیه می‌پیماید، که تنها ۰.۸ ثانیه کندتر از S63 و ۰.۵ ثانیه کندتر از S65 عمل می‌کند. S550 فاقد ترمزهای خاصی است که در همتایان آام‌گ آن به‌کار رفته، اما بااین‌حال مسافت  توقف آن از سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت ۳۴.۷ متر است. زمان پیمودن مسیر ۸ شکل آن هم ۲۵.۴ ثانیه بود که کم‌تر از جگوار F-Type S کوپه است.اعداد و ارقام قابل‌توجه هستند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که رانندگی با S-کلاس کوپه بسیار آسان و لذت‌بخش است. در هنگام تخت گاز رفتن صدای اگزوز به داخل کابین نفوذ می‌کند که برای خیلی‌ها لذت‌بخش است، اما گذشته از آن تعویض دنده تقریباً بی‌صدا انجام می‌شود. باوجود وزن بالا و ابعاد بزرگ، این کوپه سرعت مانورپذیری خوبی دارد و واکنش فرمان، دقیق و قابل پیش‌بینی است.مدل مورد آزمایش ما از کابین سفیدرنگ با دوخت الماس مجموعه دیزاینو مرسدس بنز (“Designo” شرکت فرانسوی که در تأمین ادوات داخلی با مرسدس بنز همکاری می‌کند) برخوردار هست و رنگ صدفی آن در مقابل نور خورشید بسیار زیبا می‌درخشد. به‌علاوه این‌که از بسته اسپرت باقیمت ۵۹۰۰ دلار شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی، لاستیک multispoke، جلوپنجره مشبک الماس‌نشان و سپر خاص بهره‌مند است که باعث شده S550 تقریباً از S63 و S65 آام گ غیرقابل تشخیص شود.

برند Designo بر روی جای‌جای کابین حک‌شده و چرم ناپا با رنگ قهوه‌ای اسپرسو فوق‌العاده زیبا و دلربا به نظر می‌رسد. اما متأسفانه کف‌پوش به رنگ کرمی است و به‌جز در مواردی که جلوی شما فرش قرمز پهن‌شده، در شرایط دیگر باعث می‌شود زود کثیف شود. ایراد مسخره‌ای هست و خب راستش را بخواهید ایراد دیگری پیدا نکردم. ساخت و رعایت جزئیات داخل کابین به‌طور قابل‌توجهی شمارا شگفت‌زده می‌کند، چیزی که در محصولات مرسدس بنز در همه دوره‌ها مشاهده می‌شود. سیستم تهویه معطر در ابتدا به نظر می‌رسد تأثیری ندارد، اما در ادامه حس خوبی ایجاد می‌کند. نشستن در داخل کلاس S مانند آغوش گرم مادر هست، ضربان قلبتان پایین می‌آید، تنفس عمیق‌تر می‌شود و آرامش میابید و همه‌چیز در جهان درست به نظر می‌رسد.

قیمت پایه S550 4MATIC کوپه از ۱۲۰,۸۲۵ دلار شروع می‌شود که برای اکثر مردم ناراحت‌کننده است. بااین‌حال، در مقایسه با برچسب قیمت ۱۶۹,۰۷۵ دلاری S63 آام گ و قیمت‌گذاری ۲۳۶,۶۷۵ دلاری S65 آام گ، معامله خوبی به نظر می‌رسد. به لطف پکیج اسپرت و لمس ادوات داخلی برند دیزاینو “Designo” قیمت مدل مورد آزمایش ما ۱۴۸,۴۷۰ دلار برایمان آب خورد. گزینه‌های دیگر شامل ویژگی دید در شب (۲۲۶۰ دلار)، سیستم صوتی سه بعدی برمستر (۶۴۰۰ دلار)، و یک بسته پریمیوم (۳۵۰۰ دلار) که دارای یک صفحه‌نمایش ایستاده، ماساژور صندلی‌های جلو و دوربین با دید ۳۶۰ درجه، می‌شود.

 

جهت دریافت آخرین اخبار  و مطالب  خودرو از طریق تلگرام به کانال اختصاصی پردیس خودرو (https://پردیس خودرو.me/pardiskhodro  ) بپیوندید.

 برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها:

مرسدس بنز
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب