icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مشتریان خوب دیروز ،معترضین امروز سایپا /نگاهی به اعتراض امروز مشتریان سایپا

مشتریان خوب دیروز ،معترضین امروز سایپا /نگاهی به اعتراض امروز مشتریان سایپا

امروز جمعی از مشتریان سایپا برای رساندن صدای خود در مقابل وزات صمت تجمع کرده بودند اما اینبار دلیل این اعتراض کمی متفاوت بود.

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ 4 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-سایپا در حدود یک ماه پیش برای خریداران سیتروئن C3 که اردیبهشت ماه اقدام به پیش خرید این خودرو نموده بودند ،اقدام به ارسال تکمیل وجه نمود.این شرکت قیمت سیتروئن C3 را در کمال تعجب حدود 240 میلیون تومان اعلام کرد. این در حالی بود که تعداد قابل توجهی از این خودرو پیش از افزایش انفجاری قیمت ارز و در همان زمان تولید شده بود .همچنین طبق اطلاعاتی که خود مسئولین سایپا در زمان معرفی این خودرو عنوان نموده بودند قطعات منفصله 2000 دستگاه پیش فروش شده، سفارش گذاری و بخش اعظمی از آن به ایران ارسال شده بود. از همین رو طبق هر فرمولی ،قیمت سیتروئن C3 باید بسیار کمتر از قیمت مشخص شده توسط سایپا اعلام می گردید.

همین امر اعتراض گسترده مشتریان این خودرو را در پی داشت تا نهایتا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان طی یک نامه به سایپا دستور توقف ارسال دعوتنامه را تا مشخص شدن قیمت این خودرو صادر نمود.اما سایپا به این نامه اعتنایی نکرده و به ارسال دعوتنامه ها همچنان مبادرت کرد.در این بین بسیاری از معترضین در این اقدام غیر منطقی سایپا مقاومت کرده و همچنین از تکمیل وجه خوداری کردند تا بتواند از مراجع قانونی  پیگیر مطالبات خود باشند.اما در این بین برخی از مشتریان از همدلی با دیگران خوداری نموده و بدلایل مختلف از قبیل ترس از دست دادن خودرویشان ،ترس از بین رفتن سرمایه شان اقدام به تکمیل وجه نمودند و خودروی خود را تحویل گرفتند.سایپا نیز بصورت نمادین از تنی چند از مشتریان که خودروی خود را تحویل گرفته اند عکس گرفت و نسبت به انتشار آن اقدام نمود تا به نوعی موفقیت خود را به دیگر مشتریان ثابت نماید.

اندکی نگذشت که پیگیری مشتریان به نتیجه رسید و سایپا مجبور به تن دادن به دستورات نهاد های ذیربط گردید تا نهایتا قیمت سیتروئن C3 توسط این شرکت به حدود 180 میلیون تومان کاهش یافت.این در حالی بود که تعداد قابل توجهی از خریداران این خودرو که با دیگر مشتریان همراه نبودند اقدام به تکمیل وجه بر اساس قیمت 240 میلیون تومان کرده بودند و حالا با اعلام قیمت جدید متوجه شدند که حدود 60 میلیون تومان ناقابل از جیبشان رفته است. این دسته از افراد برای بازگشت مبلغ اضافه پرداخت شده به سایپا مراجعه کردند اما ظاهرا مسئولین این خودروساز اعلام کرده است کسانی اقدام به تکمیل وجه بر اساس 240 میلیون تومان کرده اند شامل دستور العمل جدید نمی شوند و به نوعی از بازگرداند مبلغ اضافی خوداری کرد. البته این خبر توسط ما تایید نمی شود و شنیده ها اینگونه است.

تجمعات اعتراضی مشتریان سایپا

تجمعات امروز هم ظاهر توسط این دسته از افراد صورت گرفته چرا که بر روی بنر های موجود درخواست کرده اند که سایپا ما التفاوت قیمت جدید و قدیم را بازگرداند .اما شاید دیگربرای احقاق حقوق خود کمی دیر شده باشد و بهتر بود که از همان ابتدا زیر بار قیمت غیر منطقی نمی رفته تا امروز برای پولی که زمانی در جیبشان بود مجبور نباشند دست به تجمع بزنند. سایپا هم در چنین شرایط می پندارد کسانی که تکمیل وجه نموده اند حتما از استطاعت مالی برخودار هستند و از آنجایی که قانون عطف ما به سبق نمی شود تصمیم ندارد این مالتفاوت را باز گرداند.از همین رو امروز شاهد هستیم مشتریان خوب دیروز ساپیا به معترضین امروز تبدیل شده اند.

البته ما امیدوار هستیم که سایپا با توجه به اعلام قیمت جدید خود نسبت به احقاق حقوق این دسته از مشتریان خود نیز عملکرد منطقی داشته باشد.

نظر شما در خصوص اتفاق امروز چیست؟

برچسب ها:

اعتراض خودرویی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

عبدالکریم 1397/11/28
7:37:4

با سلام من به خود شرکت زنگ زدم و گفت اگه قیمت تغییر کنه مابه التفاوت به شما بر گردانده خواهد شد اگه پول بر نگرده واقعا حق الناسه و دزدی محض . امیدواریم سایپا منطقی رفتار کند

آماده خور نباشیم 1397/11/28
0:52:53

بالاخره باید بین کسانی که ۲ماه در هر شرایطی دوندگی کردن و کسانی که این جربزه و وجود رو نداشتن که در مقابل حرف زور مقاومت کنن تفاوت وجود داشته باشه اگر قیمت تغییر کرده حاصل دسترنج معترضین هستش کسی که تکمیل وجه کرده حتما راضی بوده و با میل خودش تکمیل کرده و کسی دنبالش نکرده حالا که نتیجه حاصل شده دنبال مفت بری هستش.این افراد نتنها کمکی در راه کاهش قیمت نکردن بلکه سنگی جلوی پای بقیه افراد بودن که دنبال حقشون دوییدن حالا اومدن میخوان از حاصل دسترنج دیگران سو استفاده کنن و اگر قیمت کم نشده بود این افراد هیچ اعتراضی نداشتن. واقعا اینها مرزهای وقاحت رو جابجا کردن...

رضا 1397/11/27
23:26:26

باید پول کسانی رو تکمیل وجه کردن رو برگردونه مگه میشه یک ماشین رو به دو نرخ بفروشن اگه قیمت رو وزارت صمت و تعزیرات تعیین کردن میشه از شرکت سایپا به جرم گران فروشی شکایت کرد اگر گرون نمیدادن چرا قیمتها رو اوردن پایین پس

کفتار یاب 1397/11/27
23:24:35

جیک جیک مستون ات بود فکر زمستون ات بود؟؟؟؟ زندگی کفتارگونه راحته ولی قیافه کفتار نشان از ذات خبیس اش داره تازه خیلیاشون فروختن و دنبال دمبه ی اضافی ان خجالت آوره تو کل عمرم همیشه از کفتار بدم اومده کفتارهایی که از شکار شیران ارتزاق میکنن

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب