icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مصوبه «الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده» کارآمد بود

انتقاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزارت صنعت

مصوبه «الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده» کارآمد بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: مصوبه «الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات پرمصرف» که اخیر توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو شده یک مصوبه اثرگذار و کارآمد در کاهش آلودگی هوا بوده است

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو مصوبه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده در ازای تولید محصولات پرمصرف گفت: این مصوبه خودرویی دارای دو بعد اسقاط خودروهای فرسوده به ازای واردات محصولات خارجی و تولید محصولات پرمصرف داخلی بوده، که بعد اول آن از سال ۹۳ عملیاتی شده است.

حسینی کیا با بیان اینکه اجرای این مصوبه کارآمد باید به زودی در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت: بخش اعظمی از آلودگی کلان شهرها ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده است و در صورتیکه راه حلی برای این معضل پیدا نکنیم سلامتی مردم در خطر است.

حسینی کیا ادامه داد: در شرایط فعلی خودروسازان خارجی برای تولید محصولات در کشورهایشان محدودیت هایی نظیر کم مصرف بودن خودروها دارند و در صورتیکه این استانداردها را رعایت نکنند، ملزم به پرداخت جریمه های سنگین می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید تمهیداتی برای جلوگیری از واردات خودروهای خارجی پر مصرف و تولید خودروهای داخلی پرمصرف صورت گیرد و بایستی برای جلوگیری از تولید محصولات پرمصرف داخلی، زیرساخت های این مصوبه کارآمد بررسی و ظرف یکسال آینده اجرایی شود.

حسینی کیا گفت: بایستی جهت بهبود بحث آلایندگی و مصرف سوخت خودروهای ساخت داخل نظارت هایی صورت بگیرد؛ بدین صورت که اگر خودروساز داخلی توانایی ارتقا تکنولوژی در زمینه مصرف سوخت و آلایندگی را نداشت، جریمه بیشتری حتی نسبت به خودروهای وارداتی در بازار ایران پرداخت کند تا رقابت پذیری در محصولات خودروسازان داخلی افزایش یابد.

وی در پایان افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دیدار با محمد شریعتمداری وزیر صنعت پیشنهاداتی برای اجرای این مصوبه در یک مقطع زمانی کوتاه با اعمال زیرساخت های لازم خواهد داد.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب