icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو معاون بازرسی سازمان حمایت: مفتاح رهنورد مجوز پیش فروش خودرو ندارد

احتمال تغییر عضو خودروی اتاق وزرات صنعت

معاون بازرسی سازمان حمایت: مفتاح رهنورد مجوز پیش فروش خودرو ندارد

در حالی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، عضو اصلی اتاق فکر وزارت صنعت است که طبق اعلام رسمی معاون بازرسی سازمان حمایت، شرکت متبوع وی، مجوز پیش فروش خودرو ندارد.

 

 

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- این روزها بازار خودرو با چالش های بسیاری روبرو است. اعطای مجوزهای سفارشی، رانت، قاچاق، ثبت سفارش غیرقانونی و ... از جمله کلید واژه هایی است که در مطبوعات و رسانه های مختلف بارها به آن پرداخته می شود. علاوه بر این موضوعات، پیش فروش غیرمجاز خودرو نیز از جمله موضوعات کلیدی است که سهم قابل توجهی در مشکلات کنونی بازار خودرو دارد. 
  
سازمان حمایت برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی آیین نامه اجرایی عرضه خودرو را تدوین و ابلاغ نموده است. طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شرکت های مجاز می توانند طبق شرایط ذیل اقدام به فروش و پیش فروش خودرو نمایند. 
  

 

  
علی رغم ابلاغ آیین نامه مذکور، سازمان حمایت همواره نسبت به رعایت شرایط قانونی فروش و پیش فروش در بازار خودرو هشدار داده است. این سازمان در این خصوص بارها اعلام کرده که مصرف کنندگان باید از حقوق خود مطلع باشند تا بتوانند با تخلفات احتمالی مقابله کنند. براین اساس برای تامین حقوق مصرف کننده اسامی شرکتهای مجاز پیش فروش خودرو را اعلام نموده است. 
  
این در حالی است که متاسفانه در حال حاضر برخی از شرکت های غیرنمایندگی فعال در بازار اقدام به پیش فروش غیرمجاز خودرو می نمایند. یکی از این شرکت ها، شرکت مفتاح رهنورد است. این شرکت در حالی اقدام به فروش مدت دار خودرو می نماید که طبق اعلام رسمی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز پیش فروش خودرو ندارد. 
  

 

  
  
  
در همین رابطه یکی از کارشناسان فروش شرکت مفتاح رهنورد در پاسخ به سوال خبرنگار پردیس خودرو صراحتا عنوان نمود: شرکت مفتاح رهنورد در قالب بازه های زمانی 90 روز، 120 روز، 150 روز و 180 روز اقدام به فروش مدت دار خودرو می نماید. 
  

 

  
این در حالی است که شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگوی اختصاصی با پردیس خودرو ضمن تاکید بر این موضوع که هیچ شرکت گری مارکت(غیرنمایندگی) مجوز پیش فروش ندارد، تصریح کرد: شرکت مفتاح رهنورد نیز از این قاعده مستثنی نیست و مردم بایستی نسب به خرید از این قبیل ها شرکت ها مراقب باشند. 
  
وی با اشاره به اینکه ما اطلاع رسانی کافی را به مردم انجام داده ایم، گفت: مردم بایستی خود با هوشیاری اقدام به خرید کنند تا با مشکل روبرو نشوند. 
  
شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکت های غیرنمایندگی در بازار خودرو است که مدیریت آن بر عهده میثم رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، است. میثم رضایی به علت فعالیت ها خود در زمان انتخابات روابط حسنه ای با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت دارد به طوری که در سال گذشته وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت طی حکمی ایشان را به عضویت شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت منصوب نمودد. در حکم میثم رضایی آمده است؛"با توجه به تجارب حضرتعالی در حوزه مسائل صنفی و کارفرمایی به موجب این حکم به عنوان عضو شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب می شوید تا با حضورتان در جلسات این شورا و کارگروه مربوط به مسایل صنفی و کارفرمایی از نظرات ارزشمند و موثر جنابعالی در تنظیم برنامه ها، تصمیم سازی و رفع مشکلات مردم بهره مند شویم. توفیق روزافزون جنابعالی را از درگاه الهی خواستارم." 
  
هرچند که دغدغه و انگیزه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در انتصاب آقای میثم رضایی استفاده از نظرات ارزشمند ایشان رفع مشکلات مردم بوده ولی متاسفانه شرکت متبوع رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو به علت عدم رعایت ضوابط فروش و پیش فروش خودرو، خود زمینه را برای افزایش مشکلات فراهم نموده است. در اواخر سال گذشته بود که وزارت صنعت رسما خطاب به وی به اعضای انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در خصوص پیش فروش غیرمجاز تذکر داد و اعلام نمود که اعضای این انجمن بایستی در چارچوب اصول و قوانین اقدام به پیش فروش خودرو نمایند. 



عملکرد میثم رضایی به عنوان مدیرعامل یک شرکت غیرنمایندگی واردکننده خودرو و همچنین رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو(که اعضای آن همگی غیررسمی و محدود می باشند) طی ماه های اخیر با حواشی بسیاری روبرو بوده است به ویژه اینکه شرکت متبوع وی در عمل به قوانین دقیق عمل نکرده و سازمان حمایت نسبت به عملکرد آن بیانیه صادر کرده است. بر همین اساس چند نکته مهم مطرح است:  
1-    حضور چنین فردی(مدیرعامل یک شرکت غیرنمایندگی واردات خودرو) در اتاق فکر وزارت صنعت، براساس چه ضرورتی بوده است؟ 
2-    در اتاق فکر وزارت صنعت که قرار است در خصوص تولید و منافع ملی اندیشیده شود، جناب میثم رضایی که هیچگاه در زمینه تولید فعالیت نکرده است، چگونه می تواند نظرات ارزشمندی ارائه کند؟ چرا که دغدغه یک واردکننده صرفا تامین منافع تجاری است و نه تولیدی 
3-    در اواخر سال گذشته میثم رضایی رسما به عنوان مشاور خودرویی کمیسیون اصل 90 انتخاب شد ولی بعد از گذشت چند هفته از آن این موضوع در کمال تعجب توسط رئیس کمیسیون اصل 90 تکذیب شد. هنوز در این نصب و عزل ابهام وجود دارد. 
4-    به نظر می رسد انجمن صنفی واردکنندگان خودرو کارکرد خود را از دست داده چرا که نه تنها هیچ نماینده رسمی عضو این انجمن نیست بلکه از یک طرف اعضای محدود این انجمن امکان ثبت سفارش ندارند و از طرف دیگر رئیس این انجمن در رعایت قوانین و ضوابط عملکرد مطلوبی نداشته است. 

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب