icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ممنوعیت واردات قطعات بی کیفیت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد

ممنوعیت واردات قطعات بی کیفیت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات قطعات خودرو بی کیفیت از کشورهایی مانند چین، صدمه و آسیب جدی به واحدهای قطعه سازی وارد کرده است. بایستی واردات این قطعات خودرو ممنوع شود.

یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آمار بالای واردات قطعات منفصله خودرو به کشور گفت: بایستی حداکثر تمهیدات لازم برای حداکثر استفاده از توان صنایع قطعه سازی داخلی اندیشیده شود.

وی گفت: در قانون حداکثر استفاده از توان ساخت داخل به استفاده از ظرفیت صنایع قطعه سازی داخلی توجه ویژه ای شده است.

مقدسی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات صنعت قطعه سازی داخلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در کشور واحدهای قطعه سازی که توانایی رقابت پذیری بالایی دارند مشغول به فعالیت هستند، گفت: واردات قطعات خودرو بی کیفیت از کشورهایی مانند چین، صدمه و آسیب جدی به واحدهای قطعه سازی وارد کرده است. بایستی واردات این قطعات خودرو ممنوع شود.

مقدسی در ادامه با بیان اینکه این محدودیت واردات نباید رقابت پذیری در واحدهای قطعه سازی را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: قطعه سازان داخلی برای افزایش رقابت پذیری و کیفیت بایستی به سراغ تامین کنندگان قطعات خودروی خارجی بروند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در واقع راهکار اصلی انتقال فناوری موثر ارتباط قطعه سازان داخلی با تامین کنندگان قطعات خارجی است.

مقدسی در ادامه با بیان اینکه این حجم واردات قطعات خودرو برای تولیدات داخلی مضر است و در راستای منافع ملی نیست، گفت: خودروساز داخلی نیز وظیفه استفاده از قطعات با کیفیت داخلی را دارد و تا حد امکان در صورت وجود مشابه داخلی نباید از قطعات خارجی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی آمار بالای واردات قطعات خودرو، قیمت نازل این محصولات است، افزود: قطعه ساز داخلی نیز برای اینکه توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد، بایستی علاوه بر افزایش کیفیت قطعات، قیمت تمام شده محصولات خود را نیز کاهش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: راهکار تحول صنعت قطعه سازی، سرمایه گذاری ویژه در واحدهای تحقیق و توسعه است و به این موضوع بایستی توجه ویژه ای شود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب