icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو نگاه اجمالی بر وضعیت خودرو سازی کشور در سال 93

نگاه اجمالی بر وضعیت خودرو سازی کشور در سال 93

آخرین روزهای سال 93 در حالی روبه اتمام می باشد که صنعت خودروسازی کشور با فراز و نشیب های زیادی رویرو بود.در متن زیر نگاه اجمالی به این اتفاقات و وضعیت موجود می اندازیم.

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

نگاه اجمالی بر وضعیت خودرو سازی کشور در سال 93

 

 

 

 

پردیس خودرو:آخرین روزهای سال 93 در حالی روبه اتمام می باشد که صنعت خودروسازی کشور با فراز و نشیب های زیادی رویرو بود.در متن زیر نگاه اجمالی به این اتفاقات و وضعیت موجود می اندازیم.

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" در گزارش های مختلف مشاهده می کنیم که خودروهای تولید شده توسط اکثر خودرو سازها بیشتر از برنامه ریزی بوده و رشد 60 الی 70 درصدی داشته است.این مسدله تنها نکته مثبت خودرسازی کشور در سال 93 می باشد.زیرا افزایش کمیت به تنهایی شاخصه رشد اقتصادی و شکوفا شدن یک صنعت نمی باشد.برای سنجش شکوفا شدن و پیشرفت یک صنعت دارای شاخصه های دیگری هم می باشد.

یکی از این شاخصه شرایط رقابت موجود در آن صنعت و میزان تولید یک محصول در شرایط رقابتی می باشد.همانطور که همه کارشناسان متعقدند شرایط موجود در بازار خودرو کشور به هیچ وجه رقابتی نمی باشد و مشتریان ایرانی مجبور هستند از خودروهای محدود تولید شده خودروی مورد نظر را انتخاب کنند و به عبارت دیگر حق انتخاب کمی دارند . در نتیجه خودرو سازها دیگر به فکر پیدا کردن مشتری نیستند زیرا هر چه تولید می کنند براحتی و بدون فکر کردن به رقیب می فروشند.در این شرایط تولید بیشتر کار سختی نبوده و تعداد تولید در سال ملاک پیشرفت یک صنعت نمی باشد.

همیشه در کتب علمی صنعتی تاکید بر کیفیت در کنار کمیت اشاره شده است.کیفیت ،چیزی که به سختی در صنعت خودرو سازی کشور دیده می شود.خودرو سازی کشور بدلیل نداشتن رقیب خواه و ناخواه به فکر کیفیت نیستند زیرا نیازی به بازاریابی و مشتری مداری ندارند .به همین دلیل از کیفیت خودروهای داخل روز بروز  کاسته می شود و فقط ب کمیت اضافه می گردد.

از دیگر نقاط ضعف صنعت خودروی کشور چینی شدن آن می باشد.خودرو سازی های کشور بعد از تحریم های ظالمانه غرب بر علیه کشورمان بدنبال راه چاره بودند. راه چاره این مهم روی آوردن به صنعت خودرو چین بوده است.صنعت خودرو سازی چین نوپا بوده و قاعدتا از کیفیت خوبی برخودار نمی باشد ولی خودروهای چینی بسیار ارزان قیمتر از خودروهای آسیایی دیگر بوده و این باغث تمایل خودروسازهای ایرانی به همکاری با آنها بوده است.همچنین چینی ها در دنیا بدنبال بازارهای بیشتری هستند و بازار کشور ما یکی از بازار های شیرین برای چینی ها می باشد. بطوریکه در اخبارها ملاحضه گردید سال 2014 بیشترین صادرات خودروهای پینی به بازار کشورمان بوده است.اگر در سالهای آینده فکری در این خصوص نگردد غول خوردوسازی چین بازار کشورمان را خواهد بلعید زیرا خودرو سازهای مطرح چینی که تعداد آنها کم هم نمی باشد ه کدام به تنهایی چیزی در حدود 3 میلیون خودرو در سال تولید می کنند در حالی که کل خودرو تولید شده در کشورمان به این اندازه نیست.پس مطمئا این غول خوش آب و رنگ هیچ رحمی به خودروسازی کشورمان نخواهد کرد.

در پایان اشاره می کنیم که اکثر مشکلات و نکات منفی فوق به خاطر تحریم های یکجانبه و غیر انسانی غرب بر علیه کشورمان می باشد و مدیریت کردن یک صنعت در این شرایط بسیار سخت و دشوار می باشد و تولید بیشتر بسیار خوب و مهم می باشد ولی مطمئا خودرو سازها در صورتی که بخواهند می توانند کیفیت خودروهای تولیدی را بالا ببرند.امیدوار می باشیم که سال 94 سال خوبی برای صنعت کشور و مهم تر آن برای مصرف کنند ها باشد و بتوانیم صنعت کشور را چینی شدن نجات دهیم.

برچسب ها:

خوردوخودروساز
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب