icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو هایما s7 محصول جدید ایران خودرو

هایما s7 محصول جدید ایران خودرو

ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما s7 را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است.

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما s7 را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما s7 را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است. این محصول بعد از سوزوکی گرند ویتارا دومین نماینده ایران‌خودرو و نشانه دیگری از حضور این گروه صنعتی در بازار شاسی‌بلندها به شمار می‌رود.

نخستین سری هایما s7 در ایران‌خودرو خراسان به تولید رسیده و به زودی وارد کارزار رقابت با حریفان می‌شود. قیمت این خودرو از سوی معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام شده تا مشتریان با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب و خرید آن تصمیم بگیرند. هایما s7 در ۲ مدل گیربکس‌دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت تعیین شده برای مدل گیربکس دستی آن ۷۱میلیون و۹۰۰ هزار تومان و برای مدل دنده اتوماتیک ۷۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان است. نگاهی به مشخصات این خودروکه پیش فروش آن به زودی آغاز می‌شود، برتری‌های خاص آن نسبت به سایر رقبا در بازار ایران را نمایان می‌کند.

بهره‌گیری از طراحی مزدا
شرکت هایما که در سال ۱۹۹۲م تاسیس شده، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و هایما ۷‌S که روی پلتفرم مزدا ۷CX- بنا شده، حاصل این همکاری است. در طراحی ظاهری این خودرومی‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند. رگه‌هایی از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرودیده می‌شود. درون کابین خودروی ۷‌S با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و عناصر مدرن شکل‌گرفته و کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است. علم ارگونومی (ارتباط منطقی اجزا با هم) نیز در جای جای کابین قابل لمس است. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی‌لایت‌های‌شان در ترکیب با حجم‌پردازی گلگیرها، هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، یک برآمدگی می‌بینیم که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانهخودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های Bو C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها، دارای ۲ بخش چند ضلعی در کناره‌هاست که چراغ‌های مه‌شکن را میزبانی می‌کنند.
نیم‌نگاهی به طراحی اروپایی
هایما ۷‌S در نمای کناری هم خوش‌تراش است. ترکیب حجم‌های روی رکاب، درهای جانبی و ستون‌ها، در مجموع تداعی‌کننده ترکیب عناصر ۲ سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است. در واقع در نمای کناری هم باید به طراحان این خودرو نمره قبولی داد، زیرا نمای کناری هرگز خسته‌کننده و تکراری نیست، اما نمای عقب کمی متفاوت است. در این قسمت، سبک شکل دهی‌بدنه بیشتر با سبک خودروسازان اروپایی تناسب دارد. به‌ویژه در فرم‌دهی به چراغ‌های عقب می‌توان تاثیرات سبک آلمانی را دید که البته زیبا هم از کار درآمده است. در پایین سپر عقب نیز ۲ خروجی اگزوز ۴ ضلعی تعبیه شده که چاشنی اسپرتی را به نمای عقب اضافه می‌کند. در کل طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و در عین حال این هیجان بعد از مدتی فروکش نمی‌کند و خسته‌کننده نخواهد شد.

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب