icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو همکاری تسلا برای تولید خودروی بومی ترکیه

همکاری تسلا برای تولید خودروی بومی ترکیه

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد ایلان ماسک مدیر عامل تسلا با  رجب طیب اردوغان و وزیران صنعت حمل و نقل این کشور دیدار کرده است.

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" چند روز پیش آغاز تلاش تولید خودروی بومی توسط رئیس جمهوری این کشور رسانه ای شد . رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور به شرکت بزرگ این کشور اعلام کرد که سرمایه گذاری برای تولید خودروی بومی را اغاز کنند . از این رو قرار شد 5 شرکت بزرگ این کشور بطور مشترک این پروژه را آغاز نمایند.

در این بین ایلان ماسک که برای حضور در نمایشگاه satshow در استانبول حضور دارد در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در انکارا با رئیس جمهوری ترکیه و وزیران حمل و نقل این کشور دیدار و مذاکره کرده است. البته محور اصلی مذاکرات به منظور همکاری شرکت های ترکیه و شرکت داشن بنیان تسلا و همچنین ماهواره های 5A و 5B ترکیه بوده که قرار است تا سال 2020 و 2021 به فضا پرتاپ شود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد ایلان ماسک در خصوص همکاری تسلا با شرکت های ترکیه به منظور تولید خودروی بومی این شرکت به گفتگو پرداخته است. ظاهرا ترک ها بهترین راه برای تولید خودرو را همکاری با شرکت های بزرگی نظیر تسلا دانسته و تلاش دارند که بتوانند با استفاده از تجربه اینگونه شرکت ها به بهترین نحو به سمت خودروساز شدن گام بردارند.

قابل ذکر است تسلا از بزرگترین تولید کنندگان خودروی های پاک جهان است که در طول عمر کم خود توانسته به سرعت در بین 100 شرکت برتر جهان قرار گیرد.ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت متعقد است زمان استفاده از سوخت های فسیلی به منظور پیشرانه خودروها به سر آمده و خودروهای آینده به منظور حفاظت از محیط زیست به سوخت های پاک روی بیاورند. کشورهای بزرگ دیگر دنیا نظیر انگلستان ،اسپانیا ،نروژ ،هند و ... تصمیم خود را برای حذف خودروهای بنزینی تا سال 2040 نهایی کرده اند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب