icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو هیوندای تاکسان جدید : جایگزین مدل شاسی بلند ix35 رونمایی شد

هیوندای تاکسان جدید : جایگزین مدل شاسی بلند ix35 رونمایی شد

به گزارش "پردیس خودرو" هیوندای در این هفته از مدل شاسی بلند تاکسان جدیدش در کره پیش از نمایشگاه اتومبیل ژنو در اوایل ماه آینده پرده برداری کرد.

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش "پردیس خودرو" هیوندای در این هفته از مدل شاسی بلند تاکسان جدیدش در کره پیش از نمایشگاه اتومبیل ژنو در اوایل ماه آینده پرده برداری کرد.

لوگوی تاکسان برای خریداران محلی به عنوان وارث و جایگزین ix35 شناخته میشود,و هیوندای تایید کرده است که همه ی بازار ها وقتی این مدل جدید در نمایشگاه های خودرو نیز به نمایش در بیاید میتوانند دوباره از نام تاکسان استفاده کنند.

تاکسان جدید همچنین به دسته ی شاسی بلند متوسط میپیوندد,و در زمره ی رقبایی همچون مزدا CX-5 و فورد کوگا قرار میگیرد.

با کنار رفتن ix35 کمپانی هیوندای مهره ی اصلی خود را در بازار شاسی بلند های کوچک از دست میدهد,با این حال شایعاتی وجود دارند که تولید ix25 باز هم ادامه خواهد داشت.

 

با در نظر گرفتن آزمایش های مختلفی که در سال گذشته و اوایل این ماه بر روی این خودرو انجام شد میتوان گفت که این خودرو یکی دیگر از مدل های صاحب سبک در زمره ی سانتافه ی فعلی است که در اوایل سال 2012 رونمایی شد.

تاکسان جدید همچنین ظاهر جدید برای طراحی پنجره های شش گوشه ی هیوندای معرفی میکند,شامل طراحی با ارگانیک و کروم بیشتر میباشد که این طراحی جدید بیشتر در گوشه ی سمت راست بالای جلوی خودرو تا چراغ های جلو به چشم می آید.

این خودرو دارای سیستم حمل و نقل شهری به سرعت در حال رشد سانتافه و برخی مشخصات دیگر است که حتی میتوانند بهتر از سانتافه نیز باشند.

همچنین تعدادی غافلگیری نیز در داخل اتاق وجود دارند,یک داشبورد دو قسمتی که توسط یم نمایشگر مرکزی بزرگ از هم جدا شده اند و رنگ روغنی تیره ی براق.

در قسمت جلوی اتاق طراحی فرمان جدید چند کاره ی هیوندای,یک جفت وسایل شماره گیری بزرگ و یک نمایشگر مرکزی بلند را مشاهده میکنیم.مواد به کار رفته در اتاق بسیار نرم و دلپذیر هستند.

 

تامین نیرو

نیروی تاکسان توسط یک موتور بنزینی توربوی 1.6 لیتری با 130 کیلووات نیرو به همراه یک جعبه دنده ی دبل کلاج 7 حالته تامین میشود,که جایگزین موتور 2.4 لیتری با نیروی 136 کیلووات و جعبه دنده ی خودکار 6 حالته که در ix35 فعلی وجود دارد میشود.

همچنین یک موتور بنزینی 2 لیتری طبیعی – دمیده و یک موتور دیزلی 2 لیتری نیز برای این مدل ارائه خواهند شد.

هنوز مشخصات دقیق خروجی نیروی این دو مدل موتور جدید کاملا تایید نشده اند,اما ورژن های ix35 فعلی با همین دو نوع موتور دارای به ترتیب 122 کیلووات نیرو/205 Nm و 135 کیلووات نیرو/392Nm میباشند.

هیوندای همچنین تایید کرده است که برنامه ی تنظیم شاسی و جلو بندی و فرمان مطابق با شرایط محلی در تاکسان جدید نیز انجام خواهد گرفت.

 

ویژگی ها

در اروپا,که تنها بازاری است که در این مورد کاملا دقیق است,تاکسان با صندلی های جلوی دارای قبلیت گرم کن و تهویه,درب صندوق عقب هوشمند برقی,و سیستم کمک کننده برای پارک هوشمند با قابلیت پارک دوبل و ال ارائه میشود.

دیگر تکنولوژی استاندارد برای تاکسان جدید در اروپا شامل ترمز اضطراری هوشمند,سیستم کمک کننده به نگه داشتن خودرو در لاین,هشدار وجود ترافیک سنگین در چهارراه بعدی,دید نقاط کور و سیستم کاپوت فعال برای امنیت بیشتر هنگام بررسی موتور میباشد.

ویژگی ها و مدل های تاکسان هنوز تایید نشده اند,با این حالاین باور وجود دارد که تاکسان اولین مدل محلی میباشد که سیستم های خودکار اندروید جدید و سیستم طلاعاتی جدید اپل را ارائه میدهد.

ابعاد و فضا

با طول 4475 میلی متر,تاکسان جدید 65 میللی متر بزرگتر از ix35 است و با دارا بودن فاصله ی بین محور چرخ های 2670 میلی متری,20 میلی متر بزرگتر از ix35 است.

مدل جدید همچنین با دارا بودن عرض 1850 میلی متری, 30 میلی متر عریض تر از ix35 است,اما برای داشتن ویژگی اسپورت بیشتر,از نظر ارتفاع با دارا بودن ارتفاع 1645 میلی متر,10 میلی متر کوتاه تر است.

فضای بار صندوق عقب در حالتی که صندلی های عقب تا نشده باشند 513 لیتر گزارش شده است اما این فضا در هنگامی که صندلی ها خوابیده باشند هنوز اعلام نشده است.

 

هیوندای میگوید تاکسان جدید در اروپا روش فروش جدیدی را پیش خواهد گرفت تا فروش این خودرو از مرز میلیون عبور کند.

تاکسان در اروپا یک مهره ی اصلی و حیاتی برای هیوندای به حساب می آید,که در این قاره شاسی بلند های کوچک بیش از 22% از فروش خودرو را تشکیل میدهند.همچنین,شاسی بلندهای کوچک در استرالیا در ماه ژانویه فروش فوق العاده ی 17.9% را نشان داده اند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب