icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واردات خودرو برای همه آزاد است.

واردات خودرو برای همه آزاد است.

رئیس مجمع عالی شورای واردات اتاق بازرگانی اعلام کرد که واردات خودرو برای تمام اشخاصی که دارای کارت بازرگانی می باشد بلامانع است.

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: رئیس مجمع عالی شورای واردات اتاق  بازرگانی اعلام کرد که واردات خودرو برای تمام اشخاصی که دارای کارت بازرگانی می باشد بلامانع است.

 

 

 

 

 به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" محمد حسین برخودار گفت:واردات خودروهای با حجم موتور زیر 2500 سی سی برای همگان آزاد بوده و دستور العمل واردات خودرو که سال قبل ارائه شده بود لغو گردید ولی واردات خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی بدلیل لوکس بودن همچان ممنوع می باشد.این مهم در حالی اتفاق می افتد که در اواخر سال 93 بوده که ابلاغ این دستوالعمل جنجال بسیاری براه انداخت و باعث گردید که قیمت خودرو در آن برهه افزایش پیدا کند. هر چند که این دستورالعمل بدلیل مخالفت بسیاری از کارشناسان بدلیل انحصاری شدن خودرو لغو گردید.

وی افزود: نوع آوردن این خودروها به دلیل اینکه به شکل متمرکز و از طریق نمایندگی نیست جای بحث دارد. اینکه گفته می‌شود قیمت خودروهای وارداتی 2.5 برابر قیمت جهانی این خودروهاست درست نیست، چراکه مطمئنا قبل از خرید مردم قیمت دلار، گمرک و ارزش افزوده را حساب می‌کنند و بعد نسبت به خرید اقدام می‌کنند. در شرایط فعلی هم رقابت بسیار تنگاتنگ شده است و امکان اینکه قیمت خودروهای وارداتی چند برابر قیمت جهانی باشد وجود ندارد، مگر آنکه نوع خاصی از خودرو باشد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجازه واردکردن خودروهای با قیمت بالا را نخواهد داد.

برخوردار عنوان کرد: اگر خودروهای وارداتی در رقابت با خودروهای داخلی قیمت خیلی بالایی داشته باشند، امکان فروش برایشان وجود نخواهد داشت. اما نکته اساسی این است که خودرو‌سازهای ما باید به خودروسازان خارجی بپیوندند و با همکاری هم خودروهای خارجی تولید کنند. به هر حال مردم سلیقه‌های متفاوت دارند؛ بعضی‌ از آنها توان‌شان خودروهایی است که در داخل تولید می‌شود و افرادی هم هستند که توان خرید بالاتری دارند.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب